Kitajska letalska družba China Eastern Airlines se je odločila za drzno potezo in že pričela s prodajo vozovnic za novo linijo, ki bo povezala finančno prestolnico Kitajske, Šanghaj, z argentinskim glavnim mestom, Buenos Airesom. Let, ki ga promovirajo kot »najdaljši direktni let na svetu«  predstavlja nekakšen tehnični presežek sodobnega časa.

Potovanje dolgo skoraj 20.000 kilometrov, ki poteka čez prostranstva Tihega oceana in se na svoji poti dotakne Nove Zelandije, bo v smeri proti Argentini trajalo približno 25 ur in pol, medtem ko bo povratni let, zaradi zračnih tokov, še daljši in bo potnike na letalu zadržal kar 29 ur. Kljub osupljivi dolžini pa polet ni neprekinjen. Predviden je namreč dvourni tehnični postanek v Aucklandu na Novi Zelandiji, kjer bo letalo boeing 777-300ER, delovni konj dolgih prog, napolnilo rezervoarje z gorivom, potniki pa bodo imeli možnost, da za kratek čas zapustijo letalo in pretegnejo noge.

In najdaljši neprekinjen let?

Kljub temu postanku se let po mednarodnih letalskih standardih šteje za direkten, saj potniki celotno potovanje opravijo z istim letalom in pod isto številko leta. To ga loči od letov s prestopanjem, kjer je potrebna menjava letala. Naziv najdaljšega neprekinjenega leta, torej brez vmesnih postankov, tako še vedno ostaja v rokah družbe Singapore Airlines, ki na svoji liniji med Singapurjem in New Yorkom premaga dobrih 15.000 kilometrov v približno 18 urah.

Nova južna zračna pot, ki se vije blizu Antarktike, predstavlja pomemben premik od tradicionalnih severnih koridorjev, ki so potnike med Kitajsko in Argentino vodili preko Evrope ali Severne Amerike in so potovanje podaljšali na več kot 30 ur. S tem letom se potovalni čas skrajša za najmanj štiri ure, kar prinaša znatne prihranke tako za poslovne potnike kot za turiste.

Izkušnja tako dolgega leta bo za potnike nedvomno predstavljala izziv. Več kot en dan, preživet v zaprtem prostoru, zahteva tako fizično kot psihično pripravo.

Analitiki poudarjajo, da je nova linija več kot zgolj priročna prometna povezava. Gre za strateško potezo v okviru kitajske globalne pobude »En pas, ena pot«, ki jo v zračnem prometu imenujejo tudi »Zračna svilna pot«. S to potezo Kitajska krepi svoj vpliv v Latinski Ameriki in odpira nove možnosti za trgovinsko izmenjavo, investicije in turizem. Argentina je za Kitajsko pomemben vir kmetijskih pridelkov, kot sta soja in goveje meso, medtem ko kitajski trg predstavlja ogromen potencial za argentinske izvoznike.

Visoke cene

»Vzpostavitev rednih letalskih povezav med glavnimi južnoameriškimi prestolnicami ter Pekingom in Šanghajem pomeni nadaljnjo širitev kitajske mednarodne mreže na najbolj oddaljeni južnoameriški trg,« je za kitajski časnik China Daily pojasnil letalski analitik Lin Zhijie. »Sposobnost opravljanja ultra dolgih letov je eno najpomembnejših meril za merjenje globalnih vozlišč.«

Letalo boeing 777-300ER, ki bo letelo na tej maratonski progi, ponuja prostor za 316 potnikov v treh razredih. Cene enosmernih vozovnic v ekonomskem razredu za prve polete v decembru se gibljejo med, preračunano, 1500 in 2200 evri. Za tiste z globljimi žepi pa je na voljo poslovni razred s popolnoma ležečimi sedeži, kjer se cene pričnejo pri 5000 dolarjih.

Izkušnja tako dolgega leta bo za potnike nedvomno predstavljala izziv. Več kot en dan, preživet v zaprtem prostoru, zahteva tako fizično kot psihično pripravo. Letalski strokovnjaki priporočajo redno gibanje po kabini, zadostno hidracijo ter prilagajanje na enajsturno časovno razliko med obema velemestoma.

Nova linija bo pričela obratovati 4. decembra in bo na voljo dvakrat tedensko

Priporočamo