Spotify, vodilna svetovna platforma za pretakanje glasbe, je napovedala novo zvišanje cen za premium naročniške pakete, ki bo stopilo v veljavo ta mesec. Podjetje s sedežem v Stockholmu je o spremembah že začelo obveščati obstoječe naročnike, nove tarife pa bodo denimo v Nemčiji začele veljati najkasneje 15. novembra.
To je v Nemčiji že druga podražitev v zadnjih dveh letih, kar signalizira konec obdobja nizkih cen v industriji pretočnih vsebin, ki se zdaj, po letih osredotočanja na rast števila uporabnikov, vse bolj usmerja v doseganje dobičkonosnosti.
Kot uradni razlog za dvig cen pri Spotifyu navajajo povečane operativne stroške ter nenehne in obsežne naložbe v širitev vsebin. Ta že dolgo ne vključuje več samo glasbe, temveč tudi rastoči segment podkastov ter v zadnjem času in ponekod obsežno ponudbo zvočnih knjig. Podjetje prav tako izpostavlja vlaganja v razvoj novih funkcij platforme in izboljšanje uporabniške izkušnje.
Podražitve bodo vplivale na vse kategorije uporabnikov, od posameznikov do družin.
Od dva do štiri evre
Najbolj razširjen paket, Premium Individual, se bo v Nemčiji podražil za dva evra. Njegova cena se bo z dosedanjih 10,99 evra dvignila na 12,99 evra na mesec.
Zanimiv premik pa se dogaja pri vstopni naročnini za posameznike. Spotify bo ob podražitvi paketa Premium Individual uvedel nov paket, imenovan Basic Individual, katerega cena bo znašala 10,99 evra – torej toliko, kot je doslej stal paket Premium. Podjetje še ni pojasnilo, katere funkcije bodo v »basic« paketu omejene v primerjavi z dražjim »premium« paketom, vendar analitiki domnevajo, da bi lahko šlo za omejitve pri dostopu do zvočnih knjig ali števila prenosov za poslušanje brez povezave.
Občuten skok bodo doživeli uporabniki paketov za več oseb. Paket Premium Duo, namenjen dvema osebama v istem gospodinjstvu, se bo podražil za tri evre, s 14,99 na 17,99 evra.
Največji nominalni dvig bo prizadel družine. Cena paketa Premium Family, ki omogoča do šest računov, se bo zvišala za štiri evre, s 17,99 na 21,99 evra na mesec.
Prilagajanje cenovnih strategij
Niti študentje ne bodo izvzeti. Njihov paket Premium Student se bo vsaj v Nemčiji podražil za en evro, s 5,99 na 6,99 evra na mesec.
Poteza Spotifya ni osamljen primer, saj sledi podobnim dvigom cen pri ključnih konkurentih, vključno z Apple Music in YouTube Music (Google), ki so v zadnjem obdobju prav tako prilagajali svoje cenovne strategije navzgor.
Celoten sektor se sooča s pritiski lastnikov glasbenih pravic za višja izplačila licenčnin ter visokimi stroški vlaganj v ekskluzivne vsebine, predvsem podkaste, s katerimi Spotify poskuša utrditi prevlado na trgu zvoka.
In Slovenija?
Pri nas so cene že dvignili avgusta, vendar so vsaj za zdaj nekoliko nižje kot v mnogih drugih evropskih državah. Kot primer: od septembra je cena Premium družinskega paketa 12,49 evra na mesec, prej pa je bila 10,99 evra. Mesečna naročnina na Solo znaša 6,99 evra, na paket Študent 3,99 evra in Duo 9,99 evra.
Iz podjetja so nam pojasnili: »Avgusta je Spotify napovedal spremembe naročnin Premium na več trgih v južni Aziji, na Bližnjem vzhodu, v Afriki, Evropi, Latinski Ameriki in azijsko-pacifiški regiji, ki so začele veljati naslednji mesec.« Če se bo cena naročniškega paketa še spremenila, bodo vnaprej poslali e-poštno sporočilo z informacijami o novi ceni in datumu spremembe, so dodali.
Zadnja sprememba: 3. november 2025, 10.34 – dodan odgovor podjetja Spotify