Najnovejša obsežna analiza evropskega trga letalskih prevoznikov, ki jo je objavil priznani portal za pravice potnikov Flightright, razkriva presenetljive razlike v zanesljivosti, odnosu do strank in plačilni disciplini med dvajsetimi največjimi evropskimi letalskimi prevozniki. Na samem dnu lestvice se je znašel finski nacionalni prevoznik Finnair, medtem ko vrh presenetljivo zaseda Discover Airlines.
Raziskava Flightright Index 2025 tudi pokaže, da so se meje med tradicionalnimi in nizkocenovnimi prevozniki zabrisale. Potniki, ki so nekoč za ugledne družbe odšteli več v upanju na točnost in vrhunsko postrežbo, so lahko razočarani. »Dejstvo, da se je klasična premijska družba, kot je Finnair, znašla na zadnjem mestu, tik ob Ryanairu in Vuelingu, je jasno sporočilo,« je med drugim komentirala Feyza Türkön, strokovnjakinja pri Flightrightu. »Kakovost očitno ni več samodejno povezana s ceno vozovnice.«
Finnair na repu lestvice
Finnair je s skupno oceno komaj 2,48 od možnih petih zvezdic pristal na samem repu lestvice. Najslabše se je odrezal pri zanesljivosti – v kategoriji zamud in odpovedi letov je prejel poraznih 1,5 zvezdice. Tudi pri izplačevanju zakonsko določenih odškodnin potnikom ob večjih zamudah ali odpovedih se s tremi zvezdicami uvršča v povprečje. Še slabšo plačilno prakso imata po ugotovitvah analize samo še španski nizkocenovnik Vueling in irski Ryanair, ki sta si v tej kategoriji prislužila zgolj dve zvezdici.
Na drugi strani spektra presenetljivo ne najdemo uveljavljenih velikanov, temveč Discover Airlines, ki je s skupno oceno 3,33 zvezdice zasedel prvo mesto. Družba, osredotočena na počitniške destinacije, izstopa predvsem pri plačilni disciplini, kjer je prejela najvišjo možno oceno pet zvezdic za hitro in neposredno izplačilo odškodnin. Tik za njo se uvrščata nemški Eurowings (3,32 zvezdice) in španska Iberia (3,25 zvezdice), ki blesti predvsem pri zanesljivosti letenja s 4,5 zvezdice, kar pomeni bistveno manj zamud in odpovedi v primerjavi s konkurenco.
Sistemska težava
Analiza še kaže, da je prav odnos do potnikov, ko gre kaj narobe, sistemska težava celotne panoge. Izkazalo se je, da nobena od testiranih letalskih družb ne dosega visokih standardov pri podpori strankam. Najvišje uvrščeni, British Airways, je prejel komaj 3,15 zvezdice, sledi mu Austrian Airlines s 3,07 zvezdice. Na dnu sta se znašla easyJet (2,03 zvezdice) in skandinavski SAS (2,05 zvezdice), kar kaže na slabo komunikacijo in pomanjkljivo podporo v primeru težav.
Posebej problematično ostaja področje izplačevanja odškodnin. Čeprav pri Flightrightu opažajo rahel napredek v primerjavi z lani, stanje še zdaleč ni zadovoljivo. »Številne letalske družbe si še vedno jemljejo preveč časa za izplačilo odškodnin, ki potnikom pripadajo po zakonu. Žrtve so potniki, ki morajo na svoj denar čakati več mesecev, v nekaterih primerih celo več let,« dodaja Türkönova.
Analiza temelji na pregledu več milijonov podatkov o letih ter na anketah med strankami portala, ki so ocenjevale odzivni čas, dostopnost in kakovost komunikacije ob težavah z leti.
Celotna lestvica (do najslabšega do najboljšega):
| Letalska družba | Skupna ocena | Zanesljivost | Plačilno vedenje | Zadovoljstvo strank |
|---|---|---|---|---|
| 1. Finnair | 2,48 | 1,5 | 3 | 2,94 |
| 2. Vueling | 2,52 | 3,5 | 2 | 2,06 |
| 3. Ryanair | 2,58 | 3,5 | 2 | 2,25 |
| 4. easyJet | 2,68 | 3 | 3 | 2,03 |
| 5. KLM | 2,72 | 2 | 4 | 2,15 |
| 6. British Airways | 2,72 | 2,0 | 3 | 3,15 |
| 7. Wizz Air | 2,72 | 3 | 3 | 2,17 |
| 8. Condor | 2,72 | 3 | 3 | 2,17 |
| 9. Swiss | 2,76 | 2,5 | 3 | 2,78 |
| 10. Turkish Airlines | 2,80 | 4 | 2 | 2,40 |
| 11. SAS | 2,85 | 3,5 | 3 | 2,05 |
| 12. Wideroe's Flyveselskap | 3,14 | 2,5 | 4 | 2,93 |
| 13. Air France | 3,15 | 2,5 | 4 | 2,94 |
| 14. Lufthansa | 3,18 | 3,5 | 3 | 3,03 |
| 15. Austrian | 3,19 | 3,5 | 3 | 3,07 |
| 16. TUIfly | 3,23 | 3 | 4 | 2,69 |
| 17. TAP Portugal | 3,24 | 3 | 4 | 2,71 |
| 18. Iberia | 3,25 | 4,5 | 3 | 2,26 |
| 19. Eurowings | 3,32 | 3,5 | 4 | 2,46 |
| 20. Discover Airlines | 3,33 | 2,5 | 5 | 2,49 |