Podobne nevšečnosti kot pri nas so te dni doživeli tudi na Norveškem. Mirno sobotno jutro severno od Trondheima je namreč po daljših padavinah prekinilo grmenje zemlje, ko je obsežen zemeljski plaz v trenutku izbrisal del najpomembnejše norveške prometne žile, avtoceste E6. V globokem blatu in vodi jezera Nesvatnet je izginilo več sto metrov cestišča in vzporedne železniške proge.
Po zadnjih podatkih policije je danski gradbeni delavec, ki je delal na bližnjem gradbišču, pogrešan in domnevno mrtev. Še enega človeka je z avtomobilom vred odneslo v jezero, a so ga reševalci uspeli rešiti. Oblasti so preventivno evakuirale tri stanovanjske hiše v neposredni bližini nastalega kraterja, saj je bila ena preblizu roba, do drugih dveh pa je bil dostop prenevaren.
Voznik tovornjaka Mats André Aftreth je za norveško televizijo TV2 opisal trenutke groze. »Vozil sem za nekim avtomobilom, ko sem nenadoma zagledal, da se vse ruši. Vozilo pred menoj je preprosto izginilo,« je dejal. Z vso močjo je zavrl in začel voziti vzvratno. »Medtem ko sem se umikal, se je rob kraterja še naprej krušil proti meni. Šlo je za nekaj metrov.«
Ironično je, da se je katastrofa zgodila na območju, kjer je državno podjetje, odgovorno za železniško infrastrukturo, izvajalo dela za stabilizacijo terena. Predstavniki podjetja so za norveško nacionalno televizijo NRK izjavili, da je za zdaj prezgodaj govoriti o tem, ali so gradbena dela sprožila plaz. Vendar pa geologi opozarjajo na globlji vzrok, ki se skriva v tleh regije: zahrbtna »hitra glina«, kot so se izrazili, nestabilna vrsta usedline, ki se lahko pod pritiskom ali ob vdoru vode v trenutku utekočini in sproži katastrofalne plazove.
Za lokalne prebivalce je dogodek odmev preteklosti. »Vse skupaj je grozno, ker se je nekaj podobnega zgodilo že leta 1962, le nekaj sto metrov stran,« je povedal pretreseni krajan Knut Opheim. »Takrat se je sesula celotna železniška proga, uničeno je bilo celotno območje. Zgodovina se na tem območju očitno ponavlja.«