Finski nacionalni letalski prevoznik Finnair se je ta teden znašel v nenavadni operativni stiski, ki je privedla do odpovedi približno 40 letov, poroča spletni portal Flightradar24. V nasprotju z običajnimi vzroki za motnje v letalskem prometu, kot so tehnične okvare motorjev, pomanjkanje osebja ali stavke, je tokrat težava v nečem povsem vsakdanjem — v čiščenju sedežnih prevlek.
Vodstvo družbe je te dni potrdilo, da mora osem njihovih letal Airbus A321 na nujen dodaten pregled. Razlog je opozorilo, ki ga je prevoznik prejel neposredno od proizvajalca sedežev. Ta je družbo obvestil, da postopek čiščenja, ki ga je očitno uporabljal Finnair – natančneje, uporaba vode – ni bil ustrezno preverjen in bi lahko negativno vplival na ključne protipožarne lastnosti sedežnih prevlek.
V letalski industriji veljajo izjemno strogi varnostni standardi, ki jih narekujejo agencije, kot je Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA). Vsi materiali v potniški kabini, vključno s tkaninami na sedežih, morajo izpolnjevati natančne zahteve glede negorljivosti. Namen teh predpisov je, da se v malo verjetnem primeru požara v kabini širjenje ognja čim bolj upočasni, kar potnikom in posadki omogoči dragoceni čas za evakuacijo.
Uporaba vode namesto točno določenega in certificiranega kemičnega čistila bi lahko te zaščitne lastnosti kompromitirala. S tem bi certifikacija materialov, ki je ključna za plovnost letala, postala neveljavna, letala pa tehnično ne bi smela leteti, dokler skladnost ni ponovno potrjena.
Težava je za to družbo precejšnja, saj ima v svoji floti skupno 15 letal tega tipa. Prizemljitev osmih letal tako predstavlja izpad več kot polovice te specifične flote, kar močno otežuje načrtovanje in izvedbo operacij.