Na mednarodnem letališču Côte d'Azur v Nici se je te dni zgodila drama, ki bi se lahko končala s katastrofo, ko je potniško letalo tunizijske družbe Nouvelair med pristajanjem skoraj treščilo v letalo družbe EasyJet, ki je bilo pripravljeno na vzlet. Francoski urad za preiskovanje letalskih nesreč (BEA) je incident označil kot resen in sprožil takojšnjo preiskavo, je poročal portal Flightradar24.
Skorajšnje bližnje srečanje se je zgodilo v nedeljo, 21. septembra, ob 23.32 po lokalnem času. Letalo airbus A320 družbe Nouvelair, ki je prihajalo iz Tunisa, se je med pristajanjem poravnalo z napačno stezo. Namesto na stezo 04L, ki je bila tisti večer namenjena izključno prihodom, so piloti letalo usmerili proti stezi 04R, ki so jo uporabljali za vzlete.
Ravno v tistem trenutku je na tej stezi na dovoljenje za vzlet proti Londonu čakalo polno potniško letalo airbus A320 družbe EasyJet.
Po podatkih sistema za nadzor zračnega prometa je tunizijsko letalo preletelo letalo na tleh na višini komaj 50 čevljev, kar je približno 15 metrov. Glede na to, da je višina repa letala airbus A320 skoraj 12 metrov, je bila razdalja med letaloma nevarno majhna – najbrž manj kot 300 centimetrov, ocenjujejo pri Flightradar24.
Posadka Nouvelaira je v zadnjem trenutku ugotovila kritično napako in izvedla manever, znan kot go-around oziroma prekinjen prilet. Letalo je močno pospešilo, se ponovno dvignilo v zrak, naredilo krog nad letališčem in varno pristalo 16 minut pozneje na pravilni stezi – 04L.
Francoski preiskovalci iz urada BEA so v svojem prvem poročilu, objavljenem 26. septembra, potrdili ključno informacijo: kontrola zračnega prometa je letalu Nouvelair nedvoumno dodelila dovoljenje za pristanek na stezi 04L. Zakaj je posadka kljub temu zgrešila in se usmerila na zasedeno stezo, bo osrednje vprašanje preiskave.
Preiskovalci bodo nedvomno preučili, ali so k incidentu prispevale tudi neugodne vremenske razmere. Meteorološki podatki za tisti čas namreč kažejo, da so bile v okolici letališča nevihte, kar je lahko vplivalo na vidljivost ali povečalo delovno obremenitev pilotov.