V današnjem, digitalnem svetu, kjer se uspeh včasih meri s številom sledilcev in všečkov, so nemške oblasti odprle novo fronto v boju proti finančnemu kriminalu. V središču preiskave so se znašli vplivneži, influencerji, zvezde družbenih omrežij, ki naj bi z namenskim izogibanjem davčnim obveznostim tamkajšnjo državno blagajno samo v eni zvezni deželi oškodovali za najmanj 300 milijonov evrov.

Urad za boj proti finančnemu kriminalu Severnega Porenja-Vestfalije je te dni potrdil, da so njihovi davčni preiskovalci pod drobnogled vzeli obsežen paket podatkov s priljubljenih družbenih platform. Paket, ki obsega kar 6000 posameznih podatkovnih nizov, razkriva mrežo domnevnih utaj, ki po prvih ocenah dosegajo vrtoglavo vsoto. Po informacijah, ki jih je pridobila tiskovna agencija DPA, problem ni omejen zgolj na eno regijo, pač pa podobne primere preiskujejo tudi v drugih nemških zveznih deželah.

Cilj so profesionalci

»Naš cilj so profesionalni vplivneži, ki sistematično obidejo svoje davčne obveznosti,« so sporočili z omenjenega urada, ki od januarja letos združuje približno 1200 strokovnjakov za davčne preiskave in velja za prvo tovrstno deželno institucijo v Nemčiji. Za učinkovitejši boj proti temu modernemu pojavu so znotraj urada ustanovili celo specializirano »ekipo za vplivneže«.

Dodaten izziv predstavlja dokazovanje prihodkov iz oglaševanja v tako imenovanih zgodbah, ki so vidne samo 24 ur in nato izginejo.

Vodja urada Stephanie Thien je za nemške medije poudarila, da preiskave niso usmerjene v mlade, ki so zbrali nekaj sledilcev in občasno oglašujejo kozmetične izdelke ali oblačila, pač pa so pod drobnogled vzeli predvsem velike ribe.

Thienova je bila v svojih izjavah neposredna: Nič nenavadnega ni, da vplivnež na mesec zasluži več deset tisoč evrov, toda pri tem nima niti registrirane davčne številke. Tu ne gre za nekoga, ki se je znašel pod bremenom nenadne slave, temveč za zavestno in načrtovano obsežno davčno utajo.«

Zahtevne preiskave

Preiskave so po njenih besedah izjemno zahtevne. Vplivneži nimajo fiksnega delovnega mesta, pogosto pa se tudi zgodi, da se ustvarjalci vsebin z naraščajočimi prihodki odjavijo iz Nemčije in preselijo v tujino, da bi se izognili davčnim uradom. Kot priljubljeno destinacijo za tovrstne manevre pogosto omenjajo Dubaj, ki s svojo davčno politiko privablja digitalne nomade in podjetnike.

Dodaten izziv predstavlja dokazovanje prihodkov iz oglaševanja v tako imenovanih zgodbah (»Stories«), ki so vidne samo 24 ur in nato izginejo. Kljub temu nemške oblasti zagotavljajo, da so v Severnem Porenju-Vestfaliji razvili preiskovalne metode, ki omogočajo sledenje oglaševalskim partnerstvom in prihodkom ter njihovo zanesljivo dokazovanje. Njihov pristop naj bi že prevzele tudi druge dežele.

Ta urad trenutno vodi že okoli 200 kazenskih postopkov proti vplivnežem, ki prebivajo v tej zvezni deželi.

Priporočamo