Odločitev ameriškega velikana Amazon, ki je v Nemčiji te dni predstavil novo storitev, imenovano Amazon Haul, analitiki vidijo predvsem kot neposreden odgovor na rastočo prevlado kitajskih spletnih trgovcev, kot sta Shein in Temu. Platforma, ki je trenutno v testni fazi, kupcem ponuja na tisoče izdelkov po izjemno nizkih cenah – večino za manj kot 10 evrov, nekatere celo za simboličen evro.

Ta strateška poteza nakazuje, da se Amazon ne namerava samo od strani spremljati agresivno cenovno politiko konkurentov, ki so v zadnjih letih prevzeli pomemben del trga med mlajšimi kupci. Namesto da bi tekmoval znotraj obstoječega ekosistema, Amazon ustvarja ločen prostor, namenjen izključno poceni nakupovanju.

Poseben razdelek

Amazon Haul deluje kot poseben razdelek znotraj obstoječe Amazonove nakupovalne aplikacije. Uporabnikom ponuja namensko iskalno polje, ločeno nakupovalno košarico in postopek za zaključek nakupa, ki je zasnovan tako, da spodbuja brskanje in odkrivanje. Ponudba zajema širok spekter kategorij, od mode in izdelkov za dom do pripomočkov za življenjski slog in elektronike.

Začetek delovanja v Nemčiji, največjem evropskem trgu, je testni poligon. Uspeh ali neuspeh platforme Haul bo verjetno narekoval prihodnje širitve na druge trge Evropske unije.

Cenovna struktura je pri tem ključna. Vsi izdelki stanejo manj kot 20 evrov, večina pa se giblje pod mejo 10 evrov. Najbolj drastično znižani artikli, označeni z oznako »krass günstig« (brutalno poceni), so na voljo že za en evro. Da bi spodbudil večje nakupe, Amazon ponuja tudi dodatne popuste: 5 odstotkov na naročila nad 50 evrov in 10 odstotkov na nakupe, ki presegajo 75 evrov.

Daljši roki dostave

Vendar pa obstaja kompromis: hitrost dostave. Dobavni rok je naveden kot »do dva tedna«.  Za nemške kupce, seveda. Pa še tam so te storitve za zdaj deležni samo nekateri.

S tem Amazon svoj model približuje poslovni logiki platform Shein in Temu, kjer so daljši dobavni roki sprejemljivi glede na nizke cene izdelkov.

Začetek delovanja v Nemčiji, največjem evropskem trgu, je testni poligon. Uspeh ali neuspeh platforme Haul bo verjetno narekoval prihodnje širitve na druge trge Evropske unije. Za slovenske potrošnike to pomeni, da je prihod podobne storitve zelo verjeten, ko bo koncept preizkušen.

Tako lahko sklepamo tudi na podlagi odgovora, ki so nam ga posredovali. »V tem času je Amazon Haul na voljo v ZDA, Veliki Britaniji, Savdovi Arabiji in v Nemčiji. Poslušali bomo potrošnike in se na podlagi tega odločali za širjenje v druge države,« je pojasnil Tobias Goerke iz Amazona.  

 

Sprememba: 6. junija 2025, 22:39 – Dodan odgovor predstavnika Amazona. 

Priporočamo