Po številnih odlašanjih se je pred nekaj meseci le začela gradnja obvoznice v Vodicah, s katero bo izjemno gost promet s številnimi tovornimi vozili speljan mimo Vodic. Gradnja obvoznice dobro napreduje in tudi na terenu je vse bolj jasno, kako bo obvoznica speljana, pa tudi, kako bo križala nekatere cestne povezave, na primer ceste Vodice–Šmarno pod Šmarno goro, Vodice–Mengeš preko Utika, Vodice–Moste pri Komendi. Vse kaže, da bodo urejena klasična nivojska semaforizirana križišča, kar bo seveda vplivalo na slabšo pretočnost prometa, pa seveda tudi na slabšo prometno varnost, saj je znano, da imajo prometne nesreče v križiščih zaradi velikih hitrosti praviloma hude posledice.

V Sloveniji so bila v zadnjih letih številna semaforizirana križišča preurejena v krožišča, ki so se – ob pravilni zasnovi – izkazala tako z boljšo pretočnostjo prometa kot z večjo prometno varnostjo. Zato se zdi povsem nerazumno, da bi na vodiški obvoznici imeli klasična semaforizirana križišča. Če jih bodo zgradili zato, ker so načrti za izgradnjo obvoznice tako stari, da takrat projektanti še niso upoštevali smernic za gradnjo krožišč, bo to dokazalo zgolj birokratsko omejenost in nezmožnost prilagajanja projekta sodobnim smernicam pri gradnji prometne infrastrukture, predvsem pa nepotrebno zapravljanje denarja. Prepričan sem namreč, da bodo prometne razmere kaj hitro pokazale, da bo nujna preureditev slabo pretočnih in nevarnih križišč v krožišča, kar bo seveda povzročilo dodatne in povsem nepotrebne stroške, hkrati pa bo to močno vplivalo tudi na promet zaradi potrebnih zapor ob preureditvah.

Ker je še čas, da se že takoj zgradijo krožišča namesto klasičnih križišč, bi ministrstvo za infrastrukturo – saj gre za državno cesto – moralo najti način za spremembo križišč v krožišča že sedaj, ko je obvoznica še v gradnji. S tem bi izkazalo posluh za racionalnost pri gradnji in izognitvi stroškom za poznejšo rekonstrukcijo, za hitrejši pretok prometa in še zlasti za večjo prometno varnost. Če bo namreč v križiščih prišlo do prometnih nesreč s hudimi posledicami, zanje vsekakor ne bo težko poiskati krivca. Zato naj načrtovana križišča na vodiški obvoznici že med gradnjo zamenjajo krožišča.


France Kmetič, Dobruša

Priporočamo