Težko me bodo v Darsu prepričali, da z obstoječo mehanizacijo, ki jim je na voljo, niso sposobni vzdrževati kopnih klancev tudi ob največjem sneženju. Prvi pogoj pa je sposoben operativec in koordinator pluženja, ki bo že s svojim preventivnim posipanjem pred sneženjem dosegel, da se sneg na kritičnih delih avtoceste ne bo oprijemal vozišča. Tega pa se z dosedanjo prakso Darsa ne da doseči.

Ko poslušam odgovorne, ki nas po sneženju prepričujejo, da so storili vse, da ne bi prišlo do zastojev, se sprašujem, ali v Darsu ne spregledajo, da je vodenje zimske službe delo, ki zahteva visoko strokovnega človeka, ki zna ob pravem trenutku potegniti pravo potezo. Nič ne pomaga vsa mehanizacija, ki obtiči za vlačilcem, ki je zdrsnil čez cesto. Zavedati se je treba, da je ta vlačilec samo posledica, vzrok pa tiči v nespluženi in nevzdrževani cesti! Vlačilec zelo redko zdrsne na ravnini, zato je toliko bolj pomembno, da so klanci posuti in kopni. Navodilo, da se začne pluženje, ko zapade 10 centimetrov snega, je sprejemljivo samo za ravninske dele, za klance pa popolnoma nesprejemljivo! Zato bi morala v času sneženja denimo od Vrhnike do Unca neprestano krožiti vsaj dva pluga, ki bi v časovnih intervalih od 15 do 20 minut vzdrževala kopno in posuto cesto. Cilj bi moral ostati kopna cesta. In po enakem principu vzdrževati vse klance do Divače oziroma Kozine.

Ko bodo odgovorni v Darsu dosegli ta standard pluženja, sem prepričan, da bodo zastoji na naših avtocestah samo še zgodovina.

Igor Antonič, Jesenice