Zakon o računskem sodišču v 25. členu določa, da računsko sodišče samostojno določa, katere revizije bo izvedlo v posameznem obdobju. Med prejetimi pobudami mora upoštevati najmanj pet predlogov iz državnega zbora, od tega najmanj dva predloga opozicijskih poslancev in najmanj dva predloga delovnih teles državnega zbora, zato pobude, ki jih prejme od drugih subjektov, vključno s komisijo za preprečevanje korupcije (KPK), za računsko sodišče niso obvezne. Kljub temu je računsko sodišče v času mojega mandata, ne glede na njihovo številčnost (več sto vsako leto), resno obravnavalo vsako prejeto pobudo in v program dela uvrstilo najpomembnejše pobude skladno s cilji iz sprejete Strategije računskega sodišča 2007–2013.

Zato je v tem oziru nenavaden odgovor sedanjega predsednika Tomaža Vesela, ki »ni znal pojasniti«, zakaj revizija ni bila vključena v program dela za leto 2013 glede na to, da je kot prvi namestnik vsako leto aktivno sodeloval pri oblikovanju programa dela. Kot izhaja iz prispevka novinarja Klipštetra, je KPK pobudo odstopila v reševanje računskemu sodišču šele v začetku leta 2013, ko je bil program za to leto že sprejet in razpoložljiv revizijski čas že zaseden, kar sedanji predsednik Vesel dobro ve. Morebitno naknadno uvedbo novih revizij v program dela za 2013 bi lahko izvedel tudi sam, saj se je njegov mandat začel že 1. junija 2013. Zakaj navedene pobude KPK kot predsednik ni uvrstil v program dela za leto 2014, pa verjetno sedanji predsednik Vesel lahko pojasni.

Dr. Igor Šoltes

Ljubljana