Problem na SŽ vidim v tem, da nočejo znižati stroškov nesreč, ker bi jim to zmanjšalo stroške zavarovanja. Vse imajo zavarovano. S tem pa se zmanjša dobiček tistega, ki jim to 3,5-milijonsko zavarovanje prodaja. SŽ in prometno/infrastrukturno ministrstvo niso v osmih letih naredili popolnoma nič, da se katera od dveh strani inovacij uvede pri nas. So pa vse, da se ne. V ozadju te blokade sta gospod Janša in SDS. Leta 2011, ko je zakonske spremembe predlagal poslanec Žnidaršič, dr. med., je naenkrat začel nasprotovati sindikat strojevodij, državni svet, kjer so iz železnic imeli štiri modele, v DZ pa so bili proti cel SDS, nacionalna stranka brez Baroviča in DeSUS. Zakon je bil sprejet. Namesto da bi SŽ in infrastrukturno ministrstvo omogočili predstavitev našega dela in rezultatov vsem 28 članicam EU ter omogočili, da se v EU zmanjša število smrtnih žrtev zaradi trka z lokomotivo za 4000 do 5000 na leto, ni poznejši minister Černač spoštoval niti zakona in uredil pravilnika. Še manj je storil kar koli, da bi se inovacije v predpisanem roku dveh let uvedle. Je pa mesec dni pred koncem roka poslanec Krivec spravil skoz DZ črtanje tega zakona. Krivec in Černač sta člana SDS.

Tako je videti način vodenja tega državnega monopolista. Ne Krivec, ne Janša, ne direktor SŽ Mes ne odgovorijo na ključno vprašanje: zakaj nočejo omogočiti manj mrtvih. Ozadje te blokade je v tem, da je predlagatelj zakona Žnidaršič, dr. med, podprl Pahorjevo pokojninsko reformo. In to je sedaj maščevanje. Dogodki na SŽ in resornem ministrstvu se bodo razjasnili, če bo okrožno državno tožilstvo ugotovilo, če so številne nesreče in teh 30 ali 40 smrtnih žrtev posledica kršenja 258. člena KZ, ki govori o nevestnem delu v službi. Krog ljudi, ki je seznanjen s tem poleg vseh petih ministrov, je ozek. Ta zakon so pripravljali državni uradniki na pravosodnem ministrstvu. In so predvideli največjo mogočo kazen leto dni zapora. Za umor dobiš do 15 let. Za to, če na delovnem mestu, kjer bi smrti lahko preprečil, pa jih ne, do zdaj ne na zdravstvenem ne na prometnem ministrstvu ni bil procesiran še nihče.

Za konec pa žled. Stroški sanacije naj bi bili okoli 40 milijonov evrov, ki jih bodo izvajali poznani izvajalci, krila pa zavarovalnica. SŽ ni očistila niti metra žice, čeprav ima vso potrebno opremo, da v enem dnevu očisti vse žice, ki služijo odvzemu energije za lokomotivo.

Kdo bi moral za to zahtevati odgovornost? Nihče. Bogovi se ne motijo. Ključno vprašanje ni, kaj bo storilo infrastrukturno ministrstvo, ampak predsednica vlade.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap