Bralce in državljane naj spomnimo, da bi odsek na Šentrupert uničil 113 hektarjev najboljših kmetijskih zemljišč samo v Savinjski dolini. Po Omerzelovo je to botanični vrt. Ali minister še ni slišal, da je kmetijstvo gospodarska panoga? Da je država v preteklosti investirala v gradnjo namakalnih sistemov, komasacije, spodbude za povečanje pridelave za izboljšanje prehranske varnosti države?

Česa torej minister še ne ve, pa bi moral vedeti? Ne ve, da se ponovno vsiljuje dokazano predraga, kmetijstvu škodljiva, prometno neučinkovita varianta s priključkom v Šentrupertu, namesto da se nadaljuje umestitev cenejše, »gozdne« in krajše variante na Podlog, ravno tako z neposrednim priključkom do Gorenja.

Eklatanten spodrsljaj ali ministrovo prvoaprilsko norčevanje? Brezpredmetno; vsekakor pa s tem zagovarja naslednje:

– da se zgradi 480 milijonov evrov drag 15-kilometrski odsek na Šentrupert namesto 2 kilometra krajši in za 200 milijonov cenejši odsek na Podlog;

– da se s tem odsekom na Šentrupert za vedno uniči več kot 100 hektarjev strnjenih, z namakalnimi sistemi opremljenih in dobičkonosnih njiv in hmeljišč v Savinjski dolini, namesto slabih zemljišč skozi gričevje in gozd na Podlog;

– da se financira nerentabilen odsek na Šentrupert, kjer investicija zaradi premalo prometa ne bo poplačana;

– da se izbere odsek na Šentrupert zgolj zato, da se ne izbere tistega na Podlog.

Ali se državljani strinjamo s takšnim ravnanjem ministra? Vprašajte nas!

Na zgornja vprašanja so z odločnim ne (!) odgovorili vsi kmetijski ministri, nekdanji predsednik računskega sodišča, gradbena, planerska in kmetijska stroka, prebivalci Savinjske doline in verjamemo, da tudi drugi državljani oziroma davkoplačevalci Slovenije. Ne nazadnje so spregledali tudi ministri za prostor in dobro bi bilo, da bi tudi Omerzel.

Šentrupertsko varianto F2-2 v prvi vrsti zagovarjajo velenjski poslanci z županom in drugimi zainteresiranimi, da bi se izšlo po nekaterih njihovih načrtih. Podobno je bilo opaziti pri TEŠ 6, a tam se zgodba že razpleta. Na velenjski odgovor članku o nakupih zemljišč na trasi tretji osi (Dnevnik, 23. septembra 2011) pa še čakamo.

Kar zadeva traso in velenjsko gospodarstvo, tudi Gorenje, gre za sprenevedanje predstavnikov Velenja in predsednika uprave Gorenja. Naj ponovimo: varianta Podlog–Velenje pripelje tovornjake točno na dvorišče Gorenja – hitreje, krajše, ceneje kot druge variante.

Torej, minister, kdo je koga naplahtal 1. aprila?

Vse informacije na to tematiko so še vedno dosegljive na http://cibraslovce.blogspot.com/.

Franc Kralj in Štefan ObalBraslovče za Civilno iniciativo Braslovče