Če bi se gospa potrudila (sploh glede na to, kakšno mnenje ima o lastni intelektualni pronicljivosti), pa se očitno ni, bi z lahkoto ugotovila, da upravni odbor, ki potrjuje nagrajence, ponavadi razpravlja samo o kandidatih, ki mu jih predložijo strokovne komisije z različnih umetniških področij. Člani strokovnih komisij pa nikakor niso aparatčiki podeljevalnega sistema ugrabljenega s strani vladajoče politične opcije, še več, med njimi je veliko obrazov, ki ne čutijo politične pripadnosti do trenutnih “desnih” ali “levih”, kar pomeni, da o vrhunskosti predlaganih kandidatih ne politizirajo, temveč prek stroke estetsko, pa tudi etično utemeljujejo svoje mnenje. Od kod ideja, da so nagrade Prešernovega sklada namenjene “mladim” ustvarjalcem, ki pa so jih letos dobili, na našo

žalost, odločno prestari (preuveljavljeni?) posamezniki? Da ja? Kje pa je v statutu omenjena starostna omejitev? In od kdaj je nagrada mišljena za vzpodbudo, delo v nastajanju? Nagrado Prešernovega sklada se podeli posamezniku za presežni opus zadnjih dveh let, torej za umetnostni akt, ki v svojem bistvu izstopa od kulturne produkcije znotraj omenjene časovnice. “Starost, mladost” sta pri vprašanju in razglabljanju o “presežnem” popolnoma irelevantni in tudi niti ni jasno na katero starostno omejitev Lesničar Pučkova sploh cilja. Zato si drznem triditi, da gre pri komentarju dneva pravzaprav za samopašno in tragikomično pozo avtorice: dotična gospa se je razgovorila o vplivanju politike na izbor nagrajencev, sama pa je očitno ideološko tako oprana, da ne premore razsodnega uvida v vrednost umetniškega opusa nagrajenih posameznikov, ki o svetu čutijo in razmišljajo mogoče drugače kot ona sama in si sedaj želi česa? Da bi se ji nagrajenci mogoče celo opravičili, ker so bojda neupravičeno prejeli nagrado? Kako strašljivo brezsramo, pravzaprav! Saj bi za konec pozval Tanjo Lesničar Pučko, naj razločneje obelodani kriterije, ki so jo pripeljali do takšne izjave in natančno izpostavi tiste obraze politične “desnice”, ki so po njenem odločilno vplivali pri izbiri nagrajencev tako v strokovnih komisijah, kot tudi upravnem odboru, a se bojim, da bi ob tem požela samo duhovite opazke na svoj račun.

Saša Tabaković, član strokovne komisije za uprizoritvene umetnosti Prešernovega sklada