Nič nepričakovanega, kajti tem otrokom namenjajo šole odločno premalo pozornosti in jim ponudijo premalo pomoči. Če ima otrok migrant dodeljeno dodatno le eno šolsko uro za slovenski jezik, nam mora biti vsem popolnoma jasno, da se v 35 urah na leto ne more naučiti jezika. Jezik pa je socialni komunikator, ki vodi otroka v integracijo. Če tega ni, je otrok avtomatično odrinjen na obrobje socialne družbe.

Zavedati se moramo tudi tega, da često migrantske družine nimajo dovolj sredstev, da bi svojega otroka poslali še na dodatne tečaje slovenskega jezika, zato je večinoma šola edina ustanova, ki lahko ponudi pomoč v sklopu celostnega izobraževanja.

Toda v kriznem času je najbolj enostavno reči, da za dodatne ure pomoči pa tudi za dodatno strokovno pomoč otrok s posebnimi potrebami ni denarja. S tem družba preloži probleme otrok na neke druge čase, ki bodo morda prišli ali pa tudi ne, pozablja pa se, da na tak način onemogoča otrokov celostni razvoj.

Zatorej mora država najti denar, kajti če ga najde za skorajda vsakomesečno dokapitalizacijo bank v milijonskih vsotah, lahko najde tudi nekaj tisoč evrov za otroke, potrebne pomoči.

Tudi obljube, da bo treba za to problematiko najti evropska sredstva, so prazne. Če tega država sama ne zmore, potem je potrebna zamenjava oblasti. Razlika je tudi v tem, da v bankah denar ne pade na plodna tla, ampak v žepe požrtnih kapitalistov, denar za pomoč otrokom migrantom in otrokom s posebnimi potrebami pa zagotovi nadaljnji osebni razvoj.

Po drugi strani so tudi učitelji tisti ljudje, ki bi morali čutiti stisko teh otrok, prepoznati težave vključevanja otrok migrantov v družbo ter jim pomagati tudi s kakšno šolsko uro več, kot so za to delo plačani.

Menim, da bi marsikateri otrok s svojimi težavami postal mnogo uspešnejši, če bi učitelji in strokovni delavci ter starši med seboj resnično tesno sodelovali, iskali otrokova močna področja in ga spodbujali pri vključevanju v socialno sredino. Šele potem bomo imeli inkluzivno šolo in šele potem bodo uspešni in zadovoljni tudi otroci, ki so prišli v našo deželo in se šele učijo tako jezika kakor tudi naše kulture.

Asist. Jurij Marussig, mag. prof. inkluz. ped.