Pogovarjal sem se z dobrim poznavalcem svetovnega luškega gospodarstva, ki pove, da je Luka Koper najboljše pristanišče na Jadranu in da tega Slovenci od znotraj ne vidimo. Problem je v vodenju. Operativni kader je odličen. Politika je na čelo postavljala komunalce, agente poslovalnic in tretje oficirje z ladij, ki jim je bil ozek političen interes. Enega celo iščemo s tiralico, le kje je? Luka je okno v svet. Nikjer na svetu ni mogoče, da bi se žerjavisti vmešavali v politiko vodenja pristanišča.

Glede prodaje luke pove, da jo je treba privatizirati, in to države samo severno od nas – Nemčija, Anglija, Danska, Norveška. Državi mora ostati obvezna pravica nadzora 25 odstotkov plus ena delnica. Luko je nujno poglobiti, da lahko pristajajo večje ladje. Nujno in čim prej zgraditi drugi tir. Tu ne vidi problema, kdo bi ga gradil. Že to železnico nam je zgradila Avstro-Ogrska, to nam pa naj EU.

Erjavec, ki vodi tudi gospodarsko diplomacijo, se naj popelje (sprehoditi se ne more) po velikih pristaniščih sveta, da vidi, kako to deluje, in se naj poveže s Slovenci po svetu, ki obvladujejo luške sisteme, da se prodaje lotimo strokovno in smiselno. Sogovornik predlaga Dance, ki imajo najbolj urejen kontejnerski terminal.

V razmislek.

Vid Drašček, Vrhnika