A to ni edina manipulacija. Druga manipulacija je, da se dogaja »redefinicija« neke menda tradicionalne definicije družine. Pojem družine se je uveljavil v 18. stoletju, prej se je govorilo opisno o ženi in otrocih ali pa o hiši. Sociologija družine je kot ključno opredelitev za družino že davno postavila skupno gospodinjstvo. Že desetletja se govori o jedrni ali mali družini, o veliki večgeneracijski družini, o skupinski družini (običajno sestavljeni iz bratov in/ali sester, njihovih zakoncev in otrok) ter še marsikateri konkretni obliki. Sociologija družine je morala zajeti tudi družine, v katerih strici in/ali tete, dedki in/ali babice skrbijo za otroke iz biološke družine, pa tudi podobne oblike socialnih družin. Ta »redefinicija« se je zgodila že pred desetletji, spremembe pa še prej, in tisto, kar danes imenujejo kombinirane družine (angl. patchwork family), je obstajalo že v času mojih starih staršev, pa sem sam že 26 let dedek.

Kakšno definicijo družine vsebuje rimskokatoliško pravo, ne vem. Lahko pa sklepam, da tisti, ki protestirajo menda v imenu morale in vere, čvrsto verujejo, da je »človek zaradi sobote«, in poudarjajo po svoje razumljene cerkvene zapovedi, da jih dobrotljivi Bog morda ne bi spregledal. Vprašanje vesti pa naj rajši prepustijo odnosu med posameznikom in Bogom; naj se ne vsiljujejo kot posredniki.

Božidar Debenjak, Ljubljana