Ne gre za domnevno zmoto: ustavno sodišče res hoče državnemu zboru vzeti zakonodajno funkcijo. Gre za to, ali bo državni zbor to dovolil. Deklaracija pravi, da ne sme dovoliti, ker mu ta funkcija pripada po ustavi. Tudi ni zmota, da proti volji državnega zbora njegov predsednik prenaša zakonodajno funkcijo na ustavno sodišče.

G. Aurelio Juri ne bi tako podcenjujoče obravnaval stališča ustavnih pravnikov (med njimi profesorjev ustavnega prava) o odločbi, s katero je ustavno sodišče ustanovilo občino Ankaran, če ne bi bil tako okupiran s Popovičem, ampak bi upošteval ustavnopravne argumente, ki so podlaga za to deklaracijo.

Državni zbor je v postopkih odločanja o občini Ankaran nazadnje s prepričljivo večino zavrnil zakon o ustanovitvi občine Ankaran: predlog zakona je podprlo samo 17 poslancev, proti pa je bilo 48 poslancev. Državni zbor je torej jasno izrazil svojo zakonsko in politično voljo glede občine Ankaran na podlagi 139. člena ustave. Njegova volja je, da ostane občina Koper z Luko Koper enovita kot strateško pomembna občina na meji z Italijo in Hrvaško.

Ustavno sodišče bi to politično voljo zakonodajnega organa, ki je edini pristojni za ustanavljanje občin, moralo spoštovati, ne pa da je sámo ustanovilo občino Ankaran in si prilastilo zakonodajno oblast. S tem je direktno prekršilo načelo delitve oblasti (3. čl. ustave) in 139. čl. ustave, iz katerega izhaja, da je edino državni zbor pristojen, da z zakonom ustanovi občino. Poslanec Luka Juri je že odločbo, s katero je ustavno sodišče ukazalo Državnemu zboru, da mora ustanoviti občino Ankaran, označil za ustavnosodni udar. Sedaj pa je ustavno sodišče šlo še korak dalje in je prekoračilo rubikon.

Državni zbor mora braniti ustavo, ker s tem brani svojo zakonodajno funkcijo, ki so mu jo na volitvah poverili volivci.

Ne strinjam se z ugotovitvijo, da je bil predsednik državnega zbora Janko Veber edini trezen v tej zgodbi. Nasprotno. Z vnaprejšnjo napovedjo, da ne bo spoštoval deklaracije, je izvedel pritisk na poslance, predvsem na poslance SD, ki so bili prisiljeni glasovati proti deklaraciji. Janko Veber je bil prej seznanjen z ustavnopravnimi argumenti tvorcev deklaracije, ki so mu odsvetovali razpisati volitve v občini Ankaran, saj bo s tem kršil ustavo. Potem ko je državni zbor sprejel deklaracijo, v kateri je poudaril, da se občina lahko ustanovi samo z zakonom in da volitev v občini Ankaran ni mogoče razpisati, ker ni bila ustanovljena z zakonom, pa je samovoljno ravnanje Janka Vebra še toliko bolj vredno obsojanja.

Volivci se bodo upravičeno vprašali, ali naj ponovno volijo poslanca, ki ni samo glasoval proti deklaraciji, ampak je tudi kot predsednik državnega zbora – v nasprotju z njegovo voljo – zakonodajno funkcijo prepustil ustavnemu sodišču.

To se ne bi smelo zgoditi. Volitev v občini Ankaran ne bi smeli razpisati, saj deklaracija zavezuje vse državne organe.

Dr. Ivan Kristan