Skoki na glavo

Ministrstvo za finance, svetovalec se je pisal Končan Darko, je v času približevanja Slovenije EU točno to zavrnilo. EU je namreč trdila, da imamo balkanski narodi slabo finančno disciplino. Noben magister ali minister v Sloveniji pa ni ugotovil, da je osnovni problem slabe finančne discipline – neplačilo v zakonitem roku.

MF ni hotel na predlog niti odgovoriti, zato sem pismo naslovil ministru za približevanje EU in njemu so – v dveh dneh. Okoli leta 2002 ali 2003.

Projekt omejitve goljufanja, ki ga nobena od vlad ni hotela ali bila sposobna udejanjiti, je temeljil na tem, da so podatki o odprtih postavkah, ki jih imajo pravne in fizične osebe do ZPIZ, ZZZS, DURS in so daljše od 60 dni, javno dostopni. Kekci v državni upravi pač ne vedo, da če nekdo ne plača državi, bo drugemu poslovnemu partnerju, ki je neprimerno manjši, še manj. Ljudje, ki so vodili ali vodijo državo, me spominjajo na komunalno podjetje. Vsako zimo jih sneg preseneti.

Ministrstvo za delo je javno dostopna mesta, kjer se lahko posreduje tako informacije o delu, napotitve, informacije o slabih delodajalcih ter o tistih, ki prispevkov ne plačajo, po dveh letih podpore od 1997 do 1999 junija tistega leta zavrnilo z zakonom. Minister mag. Rop je po mojem vedenju edini v civilizaciji, ki je z zakonom preprečil uvedbo javno dostopnih informacijskih mest, ki jih lahko uporabljajo tudi invalidne osebe. In so njim neprimerno bolj prilagojene kot 99 odstotkov bankomatov. Naslednje vlade, naslednji ministri, razen zadnjega, ki ni imel eno leto časa niti za sestanek, so te zadeve vedeli in vodili ministrstvo z lastnostjo, ki jo uporabljajo noji, kadar jih je strah. Glavo v pesek.

Seveda sindikati niso naredili nič tedaj, ko je bil za to čas. Sedaj, ko se kriza približuje dnu, je prišlo tovrstno delovanje najmanj 12 let prekasno. Razlog temu je, da očitno večina preteklih ministrov ne živi v istem svetu z gospodarskimi družbami oziroma delavci, recimo, v gradbenih podjetjih. In imajo plačo 15., pa če kdo plača ali ne.

Razlog, zakaj podpiram proteste proti politiki, je tudi v tem, da v 4 letih od začetka krize nobena vlada ni bila sposobna jasnega odgovora, kdo je za nastalo stanje odgovoren. Razlika med zdravnikom in vračem je, da zdravnik najprej ugotovi razloge bolezni, postavi diagnozo. Nato začne odpravljati razloge. Vrači pa ob nastopu problemov ugibajo, kakšni so pravzaprav razlogi. Strici iz ozadja, murgeljska mafija, Čebine…

In značilnost vračev povzema tudi evropska politika, ki tisto, kar zaposluje, imenuje strokovnjaki. Nekoč so pri boleznih puščali kri. In če se bolezen ni izboljšala, so jo še puščali. Seveda je večina umrla. Kot umira gospodarstvo v manjših državah, ki nimajo močnega gospodarskega razvoja. Ali pa niso mezdni delavec zahodnih družb.

Ne vidim razloga, da se bo ob količini družboslovnih profilov v DZ in vladi stanje na področju gospodarstva izboljšalo. Ali kot pravi trenutku najbolj primerna misel: če bi bilo dobro delati tako preprosto, kot je vedeti, kako je treba dobro delati, bi bile vse pasje ute gradovi in vrtne hiške knežje palače. Avtor neznan.

V Dnevniku ste zapisali, da je odstop predsednika vlade Janše lahko prispevek za Nobelovo nagrado za – mir. Prispevek na istoimensko nagrado za ekonomijo pa, da st(r)anja v Sloveniji niso naredili delavci, temveč vlade in državni zbori.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap