Na žalost je očitno namen ministrstva samo seznanitev »stranskih udeležencev«, ki so jim na ministrstvu priznali status, ne pa tudi seznanitev javnosti, kot bi bilo nujno v postopku za izdajo »integralnega gradbenega dovoljenja«, torej z upoštevanjem določil Zakona o varstvu okolja in zahtevanih javnih obravnav vplivov na okolje s strani predvidene investicije, ki mora biti ovrednotena v Poročilu o vplivih na okolje (PVO) in še posebej na kulturno dediščino, v katero posega (vplivno območje Plečnikove tržnice in drugih elementov), izrecno varovanih tudi na svetovnem nivoju pod UNESCO zaščito, vse še dodatno ovrednoteno v presoji vplivov na okolje HIA (Heritage Impact Assessment). Tako dokument PVO kot dokument HIA sta sestavni del razgrnjenega gradiva za pridobitev integralnega gradbenega dovoljenja.
Zakon o varstvu okolja (ZVO-2) je istočasno veljaven kot Gradbeni zakon (GZ-1), v prvem narekuje javne obravnave 97. člen, v drugem pa 68. člen. Najavljena javna obravnava 10. 6. 2025 navaja pravno podlago 52. člen GZ-1, ki ne vključuje javnosti, kar je nevzdržno tako po določbah ZVO, po določbah EU direktiv (SEA in EIA) in po določbah mednarodnih konvencij, vključno z UNESCO nominacijo Plečnikovih del v Ljubljani z dokumentom Decision 44 COM 8B.45, https://whc.unesco.org/en/decisions/7964/.
Kljub mnenju pravnikov, pripravljenem po naročilu investitorja za MOL, velja uradna uveljavljenost mednarodnih konvencij, ki vključujejo tudi spoštovanje v okviru UNESCO zaščitene kulturne dediščine – glej Zakon o ratifikaciji Okvirne konvencije Sveta Evrope o vrednosti kulturne dediščine za družbo (MOKVKDD), Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 5/08, Uradni list RS, št. 22/08), Konvencija o varstvu stavbne dediščine Evrope (Granadska konvencija) (European convention for the Architectural Heritage of Europe, European Treaty Series No. 121, Council of Europe, 1985, Uradni list SFRJ – Mednarodne pogodbe, št. 4–11/91), Akt o notifikaciji nasledstva glede konvencij Sveta Evrope, Ženevskih konvencij in dodatnih protokolov o zaščiti žrtev vojne in mednarodnih sporazumov s področja kontrole oborožitve, za katere so depozitarji tri glavne jedrske sile, Uradni list RS, št. 14/92), Zakon o ratifikaciji Konvencije o varstvu svetovne kulturne in naravne dediščine (Ur. l. RS, št. 7/93) ter vse-vključujoča Konvencija o dostopu do informacij, udeležbi javnosti pri odločanju in dostopu do pravice v okoljskih zadevah (Aarhuška konvencija) – povzeto po https://www.gov.si/assets/ministrstva/MK/DEDISCINA/PROSTOR/presoja_KD_izhodisca.pdf.
V prostorskem aktu občine, v OPN MOL-ID, so v skladu s predpisi evidentirane in prezentirane enote kulturne dediščine, vključno s Plečnikovimi spomeniki in njihovim »vplivnim območjem«, kamor sodi celoten Vodnikov trg, sestavni del zaščite »izjemne univerzalne vrednosti« (IUV) - UNESCO.
Vsi posegi v te enote morajo biti v okviru uveljavljanja OPN MOL-ID ustrezno okoljevarstveno ovrednoteni, v CPVO postopku in v PVO postopku za podrobnejšo ureditev območja lokacije investicije, vključno z valorizacijo možnih variant, česar sam PVO elaborat za investicijo v postopku gradbenega dovoljenja ne vključuje (več) oziroma se ustavlja na malenkostnih varietetah same investicije. Ker je UNESCO »decision« IUV uveljavljena leta 2021, mora biti v okviru postopka celovite presoje vplivov na okolje (CPVO) za OPN MOL-ID ta presoja ustrezno novelirana, za kar mora poskrbeti tudi pristojno nadzorno ministrstvo MNVP, še preden kakšna njegova služba izda kakršno koli gradbeno dovoljenje v zaščitenem območju.
Martina Lipnik, u.d.i.a., Ljubljana