1. Razlog za 50-milijonsko investicijo skupaj z nadaljnjimi stroški za nakup in vzdrževanje dveh namenskih helikopterjev za izvajanje helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) je, da je za nameščanje reševalne opreme v policijski helikopter potrebnega preveč časa. Deset minut. Da bi imeli v dveh helikopterjih opremo že nameščeno, seveda nihče iz Golobove vlade niti ne pomisli. In se opremo v skrajnem primeru, ko se potrebuje cel helikopter, pač odstrani. Piloti imajo naletenih veliko ur, kar je dodatek k varnosti.
2. Neuradno je 95 odstotkov letenja namenjenega nadzoru, kjer je poleg pilota v plovilu še policist. Nosila, defibrilator, oprema zadaj ne predstavljajo težav.
3. V primeru, da pride klic za HNMP ravno v času, ko je plovilo na kontrolnem letu nad mejo ali avtocestami, odleti takoj tja, policista prizemlji, dežurnega zdravnika iz zdravstvenega doma ter reševalca tehnika, ki sta že na kraju nesreče in sta naročila zračno taksiranje v UKC, pa poleg pacienta naloži ter odpelje.
4. Ministrstvo za zdravje (MZ) in kabinet predsednika vlade sploh ne vedo, koliko je dejansko tistih ključnih prevozov, zaradi katerih se investira 50 mio v omenjeni nakup. Torej: pobiranje na terenu in vožnja v UKC. MZ je po mesecih iskanja našlo podatek, da je vseh voženj skupaj dobrih 620. Ni statistike, kje in kaj so pobirali, koliko je taksiranja med bolnicami in z inkubatorji. Odločili so se pač za nabavo dveh novih helikopterjev in odtod naprej so dejstva povsem nepomembna.
5. HNMP je vedno povezana s cirkusom, nikoli z analizami, ki bi vsaj približno pokazale razliko med povprečnim in najpogostejšim časom dostopa reanimobila in HNMP.
6. Dva nova helikopterja za 600 akcij pomeni 300 akcij na vsakega na leto. Eden dnevno, ob delavnikih. Vsi primeri angažmaja HNMP so takšni, da je na mestu dogodka že zdravnik in reševalec, ki po najboljših strokovnih možnostih zmanjšujeta posledice nenadnega obolenja ali poškodb pacienta. Posebnost prodajanja megle pri tem nakupu je, češ da je vsaka minuta dragocena. Je dragocena, vendar le, če so poškodbe prehude oziroma če obstaja verjetnost, da pacient brez HNMP ne bo preživel. Vsi prepeljani s HNMP namreč niso v položaju, ko jim samo to lahko reši življenje. Stvari niso tako enostavne, kot se jh zlorablja za argumente investiranja.
Prevozi med bolnicami časovno niso tako zelo napeti, kot je taksiranje s terena. Zato je nevednost vrha MZ o tem, koliko teh akcij dejansko je, samo znak, na kakšen način deluje vlada. Amatersko. Sam se od začetka delovanje te vlade srečujem z blokado ne le uvedbe, ampak že testiranja motorjev za gasilce, ki so primarno namenjeni reševanju. Od časa dostopa gasilcev pri številnih oblikah nesreč je odvisno, ali bodo ljudje preživeli čas do prihoda reanimobila ali helikopterja.
Podobna nujna investicija je bila nabava milijon evrov vrednega 9000-litrskega rezervoarja za vojaško transportno letalo, s katerim naj bi gasili suho travo in grmovje po Krasu. Ali novega vodnega topa. Ali štirih letal za gašenje taiste suhe trave in grmovja po nedostopnih terenih, kjer so požari podtaknjeni. Slovenija je demokratična država, kar pomeni, da se MZ in vlada iz ljudi lahko delajo tudi norca.
Mitja Vilar, Šmarje Sap