Res je gospod Žigon ponovno predstavil projekt MOL, podžupan Rok Žnidaršič pa stanje na tržnici dan pred posvetom, če se prav spominjam, z 220 prodajalci na tržnici. Novo je bilo sporočilo, da se planira pod tržnico kolesarnica za 500 kolesarjev. Kako bodo do kolesarnice v kleti prispeli po rampi med Mahrovo hišo in Plečnikovimi arkadami skupaj z avtomobili na poti v in iz garaže, servisnimi prevoznimi sredstvi tržnice za odvoz odpadkov in prevoz stojnic ter seveda z dovoznimi in odvoznimi kombiji prodajalcev pred in po delovanju tržnice, nismo izvedeli. Še huje je, da bodo morali kolesarji po klančini tudi iz kleti, kar celo za izkušene kolesarje ni enostavno. Gospod Žigon ni povedal, kje so dvigala za vseh 220 prodajalcev za prevoz od kombijev z ročnimi vozički do dvigal in nato do stojnic in nazaj v kratkem času pred pričetkom in zaključkom prodaje, za kar je predvidoma potrebnih 35 dvigal, ne samo dve dvigali kot v načrtu MOL, čeprav smo ga za pojasnilo vprašali že na srečanju na ministrstvu za naravne vire in prostor 10. 6. 2025. Podžupan Žnidaršič pa nam je še povedal, kakšna bo okolica tržnice leta 2045. Ni jasno, ali se za gradnjo garaž pod tržnico predvideva 20 let.
Posveta na Slovenski akademiji znanosti in umetnosti o prenovi Ljubljanske tržnice pa ni bilo. Gospoda Žigon in Žnidaršič sta odšla po svojih predstavitvah. Kaj o projektu MOL mislijo strokovnjaki različnih strok, ki upravičeno svarijo pred načinom in posledicami gradnje, projektanta Žigona in podžupana ne zanima. Upam na ponovitev posveta z zadostnim časom za razpravo, z neodvisnimi strokovnjaki v dobrobit projektu. Kar se tiče pojasnila podžupana, pa najvišja kulturna ustanova na Slovenskem (SAZU) ne izvaja linča in ne manipulira. Prenova Žičke kartuzije z gradnjo garaž pod tržnico nima nobene zveze, a je po pravilih in konvencijah stroke zelo vprašljiva.
Gospod župan in gospod podžupan sta v občilih javnega obveščanja sporočila, da gre za posodobljenje tržnice in ne za garažo pod tržnico. To je objavljeno tudi na plakatih, nalepljenih na tržnici. Vsi se strinjamo, da je obnova tržnice potrebna. Do sedaj se je za projektiranje garaž pod tržnico in dogradnjo Mahrove hiše porabilo že preko štiri milijone evrov. Izvedba garaž pod grajskim hribom v Salzburgu je stala pred leti 17.500 evrov na parkirno mesto. Predvidena cena garaž pod Grajskim hribom je brez dvoma cenejša kot garaža pod tržnico, ki bi po mnenju stroke zaradi težavnosti gradnje in rizičnih pogojev presegla 100.000 evrov.
MOL in Fakulteto za arhitekturo pozivam k takojšnjemu razpisu arhitekturnega natečaja »Prenova tržnice brez garaž« ter za javno razgrnitev ministrstva za kulturo po priporočilu urada predsednice RS, kar je tudi v skladu z zatrjevanim interesom MOL: v dobrobit ohranitve tradicije in preživetje stoletne preskrbe občanov na naši tržnici, ki je ne damo.
Milan Zdravko Kovač, u. d. i. a., Ljubljana