Obnova tržnice je potrebna, s tem se strinjamo. Sporna je gradnja garaž, ki pa je v videu površno vključena in polna nedoslednosti. Jo pa že osemnajst (18) let hoče graditi župan. Niti z besedo ni omenjeno, da gre za izkop gradbene jame v globino 20 m, to je pod nivo Ljubljanice. Za primerjavo: izkop v globino bi bil enak, kot je višina zvonika stolnice, kot je v videu nadškofije povedal nadškof Stanislav Zore. Niti z besedo ni omenjeno, da bi z gradnjo garaž uničili srednjeveške kulturne ostaline pod tlakom Vodnikovega trga. Zaradi specifičnosti zemljine na tem prostoru in podzemnih voda, grozi porušenje/uničenje svetovne kulturne dediščine Plečnikovih tržnic, ki so pod Unescovo zaščito ter skorajšnje porušenje stavbe semenišča z neprecenljivo baročno knjižnico in znamenitimi neprecenljivimi Quaglijevimi freskami. Nekateri strokovnjaki menijo, da se semenišče lahko poruši še med samim izkopom gradbene jame, saj je razpokalo že med samo gradnjo Mesarskega mostu. Torej trditev v videu, da gre za ohranjanje kulturne dediščine, je skrajno zavajajoča. Kakor je skrajno zavajajoča tudi trditev, da gre za ohranjanje vsega, kar ponuja najimenitnejša ljubljanska lokacija. Občani, združeni v civilni iniciativi, imamo občutek, da je cilj gradnje garaž na tem prostoru pravzaprav namerno uničenje najvišje zaščitene kulturne dediščine (svetovne, državne in lokalno zaščitene) in najimenitnejše ljubljanske lokacije!
Večkrat smo že napisali, da tržnica ob gradbišču, če bi bila razseljena na različnih lokacijah, ne bo delovala in bo zamrla. Srečevanje prebivalcev na lokaciji sedanjega tržnega prostora, tudi posedeti po nakupih pridelkov v okoliških bifejih, je eno, ob večletnih razseljenih in razmetanih prodajnih prostorih brez druženja s prijatelji in znanci pa povsem drugo. In tega se mestna oblast prav dobro zaveda! Nedorečena je tudi trditev, da bi tekstilne izdelke preselili v pokrito tržnico. Če gre za obstoječo pokrito tržnico, moramo mestno oblast spomniti, da je le-ta v lasti stavbe semenišča in je potrebno najprej z lastnikom dogovoriti, ali se strinja s prodajo drugačnih artiklov v njegovi stavbi. Tudi zaradi nedorečenosti, kaj bi se prodajalo v Mahrovi hiši in spreminjanja namena te stavbe, je tisto, zaradi česar menimo, da je pravzaprav gradnja garaž samo izgovor, da se uniči ta vseslovenski prostor!
Vse trditve o zmanjšanju izpušnih plinov so »privlečene za rep«, saj na tem prostoru ni parkirnih površin, pač pa tržnične prodajne mize. Nasprotno, gradnja garaže bi privabila avtomobile v mestno središče. Ponovno poudarjamo, da gradnja garaž v samem mestnem središču ni v skladu z evropskimi smernicami, da se garaže umaknejo iz mestnih središč na obrobje mest. Sama mestna oblast si v argumentih nasprotuje: na eni strani gradi parkirišča na vhodu v mesto (»park and ride«), spodbuja pešačenje, kolesarjenje in vožnjo z električnimi skiroji, na drugi strani pa bi gradila garaže v srčiki mesta na najbolj neprimernem terenu. Da ne govorimo o enormni ceni takih garaž, plačanih z našim davkoplačevalskim denarjem, ki morda celo nikoli ne bi bile v funkciji. Spomnimo se propadajočega, nedograjenega trgovskega centra v Stožicah. Župan, ustavite to norijo!
mag. Marinka Kurilić, za civilno iniciativo Tržnice ne damo