Je že tako, da zadnje četrtletje letos kljub kupu različnih naslovov ne bo prineslo nič pretresljivo novega. Že če se ozremo po naboru največjega založnika, kalifornijskega velikana Electronic Arts, je jasno, da gre zlasti za nadaljevanja in razširitve. Tako bodo z Nightlifom obogateni drugi Simsi, znova bodo na voljo nove različice vseh športnih iger, za katere si lastijo licenco, med katerimi so za naš trg najbolj zanimive NHL, NBA in FIFA 2006, dodatek bo učakal Battlefield 2, prihaja tudi novi Need for Speed, ki tokrat ne bo Underground, temveč bo igralce zapeljeval z najbolj želenimi štirikolesniki s temu primernim naslovom Most Wanted.

NASLEDNIKI NE DOSEŽEJO VZORNIKOV

Nekoliko več ustvarjalne svobode si na drugi strani puščajo pri Vivendi Universal Games, ki vse stavi na srhljivo akcijsko streljanko F.E.A.R. Ta sicer mnogo obeta, tako kar se tiče skrivnostne podlage zgodbe kakor tudi pri preverjenem receptu načina igranja v trirazsežnih streljankah. Hkrati zavija tudi v gangsterske loge, saj kuje igro po filmski predlogi Scarfacea, podobno kot EA snuje Godfatherja, ki pa jim je ušel v prihodnje leto. Obe igri kradeta recept Grand Theft Autu z odprtim mestom in številnimi nalogami, vendarle pa se je bati, da kakovosti vzornika ne bosta dosegli, kakor je bilo v preteklosti že ničkolikokrat videno.

Še ena licenca, ki je Vivendiju nadvse pri srcu, je igra 50 Cent, za katero so zapregli slavnega raperja. To bo akcijska zadevščina iz newyorškega podzemlja, naphana z drogami in nasiljem, ki naj bi slikovito prikazovala 50 Centovo resnično življenje. Številni uspešni komadi so kakopak zagotovljeni, igralnost pa je za zdaj, predvsem zavoljo slabih izkušenj z licenčnimi igrami, še vprašljiva. Cele vrste nadaljevanj in dodatkov ne bo manjkalo niti pri drugih razpečevalcih zabavnega računalniškega programja - tu bo tretji del bržčas ene izmed najbolj priljubljenih realnočasovnih strategij Age of Empires, ki se bo tokrat pečal z ameriško državljansko vojno, obujena bo Lara Croft v novem Tomb Raiderju, ne gre pozabiti niti na četrti del Harryja Potterja, ki prihaja konec novembra skupaj s filmom, a žal brez slovenskega prevoda šeste knjige.

DOMIŠLJIJA RAZVIJALCEV ŠEPA

Da je nekaj hudo narobe z domišljijo razvijalcev, kaže tudi nabor naslovov, ki so na voljo ob prihodu sila opevane in res kakovostne ročne konzole PSP. Tej bi povsem pristajal kakšen ekskluziven, še ne viden naslov, ne pa ducat boljših ali slabših predelav z drugih sistemov, medtem ko je namenskih iger le peščica. Če na neki izdelek že stavijo toliko ugleda, mu je vsekakor ob bok nujno postaviti nekaj, česar drugi nimajo. Bolj domiselni so pri Nintendu in so za DS že izdali kup edinstvenih iger, še več takih pa naj bi prišlo v prihodnje. Toda ta ročna konzola je pri nas zapostavljena, vsaj kar se tiče izbora iger, kar nikakor ne spodbuja nakupa naprave. Več svobode si puščajo tudi manjše razvojne hiše, ki imajo v žepu kako zanimivo igro, a se vsem dogaja isto. Stalker, recimo, je znova prestavljen, a ne zgolj zaradi občasne nerodnosti, pač pa zaradi večnih težav z denarjem, ki botrujejo daljšemu razvojnemu času. Štorastosti pa si ne sme znova privoščiti češka Cenega z novim nadaljevanjem v seriji UFO, ki bo prišlo z novimi idejami in vnovičnim prepletanjem zvrsti, ki pa jih doslej manjši razvijalci navadno niso dobro uresničili.

Konec letošnjega igričarskega leta bo torej potekal mirno in po pričakovanjih. Upamo lahko sicer na presenečenje in pretres, ki ju bo prineslo kakšno nadaljevanje, ali pa še bolje, na uspeh manjših igričarskih podjetij.