Mnogi turistični delavci ugotavljajo, da se gospodarski minister Stepišnik ne zaveda, da turizem sodi pod njegovo pristojnost. O odnosu vlade sploh do te panoge prav tako nimajo dobrega mnenja. Kako bi ga imeli, ko pa je sredi turistične sezone dvignila DDV, jim s tem podražila vhodne stroške, sami pa cen ne morejo poviševati, saj jim gostje že brez podražitev obračajo hrbet.

Prva polovica leta je bila z vidika obiska podobna, z vidika prenočitev pa nekoliko skromnejša kot lani v tem času, je pa tudi res, da ta dva podatka nista ključna za pravo sliko o tem, kje je v resnici slovenski turizem. Realno sliko dajo šele številke o finančnem položaju, ki je zelo klavrn. Zadnje leto, ko so turistična podjetja v povprečju še poslovala pozitivno, je bilo 2007, od takrat panoga tone. Predvsem po zaslugi kreditov in visokih obresti. Podjetje Hosting je izračunalo, da bi morala turistična podjetja ob enakih obveznostih in enakih rezultatih, kot jih imajo trenutno, v povprečju delati dvanajst let, da bi poplačala vse finančne obveznosti, ne da bi pri tem v razvoj vložila en sam cent.

Zelo pereč problem slovenskega turizma je tudi lastništvo. Obvladujejo ga finančni holdingi, ki večino akumulacije v turizmu porabijo za pokrivanje zgrešenih naložb na drugih področjih. Turistični delavci si zato želijo tujih lastnikov, predvsem nemških, saj so prepričani, da bi vzpostavili red. A se po drugi strani sprašujejo, kdo neki bo vlagal v državi, ki slovi predvsem po visokih davkih in ki ni prijazna niti do domačih podjetnikov.

Dodaten udarec je slovenskemu turizmu zadala Janševa vlada, ki je lani najprej za polovico zmanjšala proračun za turistično promocijo, nato je Slovensko turistično organizacijo (STO) stlačila pod isto streho z Javno agencijo za podjetništvo in tuje investicije ter Javno agencijo za tehnološki razvoj, ki nikakor ne sodijo skupaj. Nastala je agencija Spirit, v kateri se je turizem povsem izgubil, zato so napovedi poznavalcev zelo črnoglede: če v kratkem ne bo sprememb, bo STO že jeseni ugasnil, saj ljudem, ki delajo v njem, zmanjkuje volje. »Ta združitev je bila skopana s krampom, brez vsakršnih fines. S Spiritom so nam vzeli vse. Še pred dvema letoma smo bili dobro organizirani, v tem trenutku pa je turizem kot razbita vojska. Nobene povezanosti ni več, nobenih skupnih točk, nič več se ne sestajamo in pogovarjamo, akademsko sfero in druge, ki so kaj vedeli o turizmu, so izbrisali,« razmere opisuje turistični delavec Tone Matjašič.

Vlada Alenke Bratušek je skušala na krvavečo turistično rano prilepiti obliž, zato je julija v rebalansu proračuna za leto 2013 za promocijo obljubila dodatne tri milijone evrov. A še preden je ta projekt izpeljala do konca – sprožila postopke javnega naročanja – je zaprla štacuno in odšla na kolektivni dopust, zato se prav lahko zgodi, da tokrat ne bo zmanjkalo denarja, ampak časa, da bi ta denar porabili.