Po mojem mnenju je dober projekt najprej zato, ker sloni na strokovnem pristopu in metodologiji, ki omogoča dober in razmeroma realen izbor najboljših med hitrorastočimi podjetji. Ko namreč trdimo, da je neko podjetje dobro ali najboljše, so zelo pomembna prava merila in zahteve.

V slovenskem prostoru je še nekaj drugih primerov, v okviru katerih se poskuša z raznimi lestvicami, kot je Top 100 in podobni, prikazati, kdo je dober in kdo najboljši. Ko prebiram takšne informacije, sem večkrat zgrožen zaradi pogoste površnosti pri sestavi in predstavitvi takšnih podatkov. Imam vtis, da je neki urednik pač moral zapolniti prostor. Količina je prevladala nad kakovostjo. Zato takšne in podobnih novice dajejo vtis tračarskih novic.

Projekt Gazela se ravno tu razlikuje in ne sme iti po takšni poti. Za zbiranje informacij in za izbor najboljših je uporabljena dobra strokovna metodologija ter zelo strokovno izbrani in obdelani podatki. Skupina, ki vodi projekt, in osebje, ki nato skrbi za strokovno utemeljen izbor najboljših, svoje delo opravijo temeljito in skrbno. Da bo tudi v prihodnje projekt Gazela ostal vodilni projekt na Slovenskem, kar se tiče spodbujanja podjetništva, je treba še naprej skrbeti za strokovno rast in dopolnjevanje metodologije izbora najboljših.

Projekt Gazela je pomemben tudi zato, ker skozi izbor najboljših išče podjetja, ki imajo dolgoročni razvojni potencial in jih motivira za odgovorno ravnanje. Poleg poslovne kulture in poslovne politike, ki morata biti usmerjeni v dolgoročno uspešno poslovanje, so za »uspešen tek gazel na dolge proge« po mojem mnenju pomembni:

- visoka raven kakovosti izdelkov in storitev, kar je temeljni argument v prodaji;

- podjetništvo in inovativnost, delavnost ter vztrajnost, ki so - pogoj za učinkovitost in rast;

- storitvena naravnanost in medsebojno spoštovanje, ki krepijo dolgoročno medsebojno zaupanje vseh, ki sodelujejo pri poslu;

- varčnost in skromnost, ki sta temelja stroškovne učinkovitosti.

V zadnjih letih smo udeleženci izbora gazel poudarjali pomembnost ustrezne poslovne kulture, ki sloni na medsebojnem spoštovanju. Veseli me, da je to vprašanje zdaj večkrat v ospredju, ko govorimo orodjih in veščinah za poslovno uspešnost. Dolgoročno poslovno odličnost je možno doseči le, če ta sloni na samospoštovanju in spoštovanju drugih, na spoštovanju vseh udeležencev v določenem poslu. Drznem si trditi, da smo to sporočilo uspešno poslali v slovenski prostor skozi projekt Gazela.

Skozi večletno sodelovanje naše družbe KLS v projektu Gazela sem spoznal veliko kolegov, ki vodijo uspešna in dobra hitrorastoča slovenska podjetja. Za večino gazel lahko rečem, da nas žene velika odgovornost do zaposlenih, sodelujočih in družbe, v kateri živimo.

Promocija, ki jo skozi projekt Gazela doživijo podjetja, ki sodelujejo v projektu, je pomemben motivator za zaposlene v gazelah in zlasti za vse tiste, ki ta podjetja vodijo. Tudi to je pomembno poslanstvo projekta Gazela. V našem primeru so ljudje iz našega ožjega okolja to, da je KLS dobil priznanje zlata gazela, vzeli za svoje in so skupaj z nami ponosni na naše dosežke. To je pomemben motivator tudi za druge posameznike in podjetja.

Projekt Gazela pa je tudi način in prostor, skozi katerega lahko gazele sporočamo državnim organom naše predloge in pobude za potrebne spremembe ter napredek na ravni države.

Za povečevanje konkurenčnosti in uspeha je poleg fleksibilne delovne zakonodaje in spodbudne gospodarske zakonodaje ter delovanja pravne države potrebna določena mera tveganja, ki je sestavni del podjetništva. Kadar so gospodarske in politične razmere stabilne, se podjetniki lahko podamo v večja poslovna tveganja, zlasti še, če so ta povezana z večjimi investicijskimi naložbami. Sedanje nestabilne in negotove gospodarske ter družbene razmere v širšem okolju (Slovenija in EU) po mojem mnenju delujejo nasprotno. Zato je naloga politikov in državnih organov, da čim prej sprejmejo potrebne reforme in v večji meri poskrbijo za stabilne in varne politične ter gospodarske razmere v državi.

Podobno velja za urejeno zakonodajo in kakovostno delo ter učinkovitost politikov in državnih uslužbencev. Tudi ti morajo biti učinkoviti, storitveno naravnani in bolj uslužni do kupcev – nas državljanov.

Bogomir Strašek, direktor KLS Ljubno, zlate gazele 2011