Trenutno nismo v vojni, a kljub temu skoraj ne mine teden, da ne bi poročali o diverziji na železniških tirih. Včeraj, denimo, so neznanci poškodovali kretnico ob postajališču Vintgar, zaradi česar se je iztiril potniški vlak Nova Gorica–Jesenice. Na srečo ni bilo poškodovanih. Tudi konec septembra je bil na gorenjski železnici poškodovan kretniški mehanizem in tedaj bi dva vlaka skoraj trčila. Pretekli teden se je iztiril vlak v Ljubljani, ker je bila na tire postavljena skala. Na tirih so bili tudi že nastavljeni tramovi. Letos je bilo po podatkih Slovenskih železnic 65 takih dogodkov.

Ker nismo v vojni, je vprašanje, zakaj bi kdo sploh izvajal sabotaže na železniški infrastrukturi. Res je, da slovenski železniški promet ni idealen in potovanje z vlakom potnikom marsikdaj povzroči stres. Toda v miroljubnih časih za izražanje nestrinjanja ni treba izvajati partizanskih diverzij – navadno se le pošlje elektronsko pošto ali neljubi dogodek objavi na facebooku.

Policija se mora maksimalno potruditi, da hitro odkrije krivce. Kajti že naslednja na tire nastavljena skala ali pokvarjena kretnica lahko povzroči tragično nesrečo.

Večina letošnjih incidentov je bila sicer kraj kablov, kar pomeni, da je v ozadju navadna premoženjska korist. Toda skale na tirih in pokvarjene kretnice sodijo v kategorijo resnega ogrožanja varnosti zaradi bolestnih vzgibov. Ne glede na to, ali je vzrok za incidente objestnost ali celo piromaniji podobna psihična motnja povzročiteljev, se mora policija maksimalno potruditi, da hitro odkrije krivce. Kajti že naslednja na tire nastavljena skala ali pokvarjena kretnica lahko povzroči tragično nesrečo. Tega pa si železničarji ne želijo, še manj pa potniki. 

Priporočamo