Da je šla slovenska prometna infrastruktura že zdavnaj v franže, ni vest od včeraj, zato se slehernik upravičeno sprašuje, zakaj upravljalec slovenskih avtocest ni naročil izbranemu gradbenemu podjetju, da avtocesto obnavlja v nočnem času oziroma v treh izmenah. Jasno, določilo bi morali zacementirati že z javnim razpisom. Upravljalca pri tem ne omejuje zakonodaja, kar je Dars sprva želel podtakniti v javnost, še manj pa denar. Dars je namreč prvo letošnje polletje – sicer predvsem zaradi dviga cen vinjet in cestnin za tovornjake, pa tudi zaradi mile zime – zaključil z rekordnimi 30 milijoni evrov dobička, medtem ko je po navadi 20 milijonov nakoval v celem letu! Zakaj mu je potemtakem problem primakniti dodaten milijonček za narodov blagor, ko pa si je, tako mimogrede, za 400.000 evrov omislili obnovo pisarniških prostorov na sedežu v Celju? Da ne govorimo o predimenzioniranih protihrupnih ograjah, za katere bo porabil več kot 60 milijonov (!), sicer v večji meri bruseljskih evrov, toda signal je jasen: »Ima se, može se!«

Dars je resda samostojna pravna entiteta, ki samostojno upravlja in vodi investicije na avtocestah, a s to frazo je bivši prometni minister Samo Omerzel v prvi vrsti rad opravičeval svojo nemoč. Ko je predlagal, da bi si Dars zaradi blagostanja odrezal manjši kos pogače in jo odstopil sestradani polsestri – Direkciji RS za ceste, da bi ta do konca leta vsaj za silo zagotavljala prevoznost in varnost državnih cest, je dobil zaušnico in sklonil glavo kot prvošolček. Toda državna podjetja zaenkrat upravlja država in državo vsakokratna vlada, ki prek Slovenskega državnega holdinga imenuje in razrešuje nadzorne svete, ti pa uprave – tudi Darsovo, ki ni nikakršen FBI, njen šef Matjaž Knez pa še manj nezamenljivi J. Edgar Hoover.

Mimogrede, od včeraj so na direkciji za ceste spet brez denarja, ki jim ga je dolžna zagotoviti država. In še sanja se jim ne, kako bodo v zadnjih treh mesecih letošnjega leta na državnih cestah kidali sneg, krpali največje luknje, rezali grmičevje in plačali elektriko za delovanje semaforjev. Halo, minister Gašperšič, ste že v službi?