Vam je znano tudi, da tovrstno informacijo slišite šele, ko ste že obtičali v gneči brez možnosti izstopa z avtoceste na izvozu, ki ga je predlagal Prometno-informacijski center? Čeprav imate ves čas prižgan radio, pametni telefon in druge sisteme in čeprav vas po drugi strani Dars v maniri velikega brata s kamerami in števci praktično ves čas nadzira? So morda krivi radijski novinarji, ki informacije o zastojih prepozno lansirajo v eter?

Vas je Dars, preden vas je obtožil, da ste nekulturni, ker kljub nesreči niste naredili prostora niti za intervencijska vozila, s svetlobnimi napisi nad nadvozi obvestil, kako se je treba pravilno postaviti, ko pride do zastoja? So vas policisti, ker ste kot teleta, ki gledajo v nova vrata, buljili v tujo nesrečo, namesto da bi se odmaknili vstran, kaznovali? So vas, bando šofersko, udarili tako močno po denarnici, da bo udarec tudi vse vaše sorodnike in kamerade za vekomaj opominjal, da se tega ne počne? So Darsovi možje ob nesreči nemudoma pozvali policiste, da na vzporedni glavni cesti med Brezovico in Vrhniko ugasnejo tisoč in en semafor ter prevzamejo vodenje prometa v svoje vajeti? Če je bil vaš odgovor na vsa dosedanja vprašanja nikalen, zakaj se potem čudite, da ste včeraj v koloni stali dobri dve uri, ko pa ob nesreči sploh ni bilo smrtnih žrtev, temveč je bilo ukrivljene le nekaj pločevine?

Očitno je težava v tem, da na Darsu kljub raznobarvnim poklicem, ki plemenitijo njihovo družbo, nimajo zaposlenega nobenega scenarista. Gneče zaradi teh in onih vzrokov ter ponavljajoče se reakcije ljudi so namreč vsakoletno znano dejstvo – kot izraelsko-palestinski konflikt –, zato bi jih na Darsu morali predvideti in imeti v rokavu že pripravljene scenarije. A ti ne bi smeli vključevati le prinašanja vode dehidriranim voznikom, bodrenja v pločevino ujetih otrok, v bližini pripravljenega reševalnega avtomobila ter iskanja obvozov s pripravljeno ekipo policistov, ki bodo ugasnili semaforje in usmerjali promet…

Darsov scenarist bi se lahko s svežimi vladajočimi obrazi dogovoril, da se v scenarij reševanja zastojev vključi tudi dodatna turistična ponudba, ki bi voznikom – predvsem tujcem, ki so v tranzitu – v primeru gneče omogočila odhod z avtoceste in ponudila aktivno preživljanje prostega časa. Andrej Brglez, inštruktor varne vožnje z Inštituta za civilizacijo in kulturo, je v nedavnem pogovoru namignil, da so na podlagi simulacij že ugotovili, da se ljudje – če vedo, da bodo stali štiri ure v koloni, in če vedo, da jih nekje čaka zanimiva ponudba – bistveno lažje in hitreje odločijo, da bodo zavili z avtoceste. V tem času pa omaga tudi prometni cunami. A samo deljenje zloženk na mejnem prehodu z opisom Postojnske jame in drugih turističnih destinacij pri tem bržkone ne bo dovolj.