Analiza beljakovin v odkritih kosteh je razkrila, da je žival, ki je živela pred približno 3,5 milijona let, predhodnik današnje kamele. Izsledke raziskave so objavili v publikaciji Nature Communications.

Avtor študije Mike Buckley je o odkritju povedal, da je izjemno zanimiva njegova lokacija. Znanstveniki so sicer ugotovili, da je gigantska kamela, katere fosile so našli, živela pliocenu, toplejšem obdobju Zemljine zgodovine. Toda tudi takrat razmere na Arktiki niso bile ravno gostoljubne – zime so bile dolge in ostre, temperature precej pod ničlo, da ne govorimo o hudih snežnih nevihtah in polarni noči. Vseeno pa je ta del Zemlje takrat pokrival gozd.

Kamele izvirajo iz Severne Amerike

Znanstveniki sicer že nekaj časa vedo, da so se kamele razvile v Severni Ameriki, najbolj zgodnji primerki te vrste pa sodijo približno 45 milijonov let v zgodovino. Vseeno so bili šokirani, ko so primerek prakamele našli na tako severnem območju.

Med tremi ekspedicijami od leta 2006 so raziskovalci kanadskega muzeja naravne zgodovine našli 30 delcev fosilizirane nožne kosti na otoku Ellesmere. Velikost kosti kaže, da je bila takratna žival za približno 30 odstotkov večja od njene današnje sorodnice, tako je od stopal do hrbta merila približno 2,7 metra.

Kljub temu, da je bila precej višja, so znanstveniki prepričani, da je bila žival sicer vizualno precej podobna sodobni kameli.