Tablice so bile odlična rešitev za problem dolgega prodajnega cikla, ki obremenjuje trg osebnih računalnikov, in so precej skrajšale obdobje med nakupi novih naprav - z od 2 do 4 let, ki velja za osebne računalnike in prenosnike, na cikel, ki je bolj podoben vsakoletnemu zamenjevanju pametnih telefonov. Še leta 2013 je bila rast trga pri 52,3 odstotka, a že letos je trg doživel hudo ohladitev in zrasel zgolj za 7,2 odstotka. Čeprav so pred nami prazniki, ko lahko pričakujemo precej veliko prodajo zabavne tehnologije, je podatek izredno zaskrbljujoč za tablični trg, ki očitno kaže znake zasičenosti.

Bolje kaže Androidu in Windowsu

Med največjimi poraženci upočasnjevanja trga je Applov iPad, ki naj bi do konca leta zabeležil za 12,7 odstotkov nižjo prodajo od lanske, medtem ko so po podatkih IDC Androidove tablice zabeležile 16 odstotno rast in predstavljajo kar 67,7 odstotni delež celotnega letošnjega trga s tablicami. Apple se mora zadovoljiti s 27,5 odstotka letošnjega trga, medtem ko so tablice z Windowsi dosegle 4,6 odstotka trga, a zavidljivo 67,3 odstotno rast.

Razlog za večji uspeh Androidovih in Windowsovih tablic je raznolikost ponudbe, ki je predvsem dostopna za potrošnike, ki niso pripravljeni seči globoko v denarnico za še eno dopolnilno napravo. Kljub začetni evforiji se je namreč izkazalo, da tablice nikakor ne morejo biti dostojna zamenjava za delovne računalnike ali prenosnike, ki omogočajo bolj zahtevna opravila, kot je video montaža, še manj pa za naprave namenjene zabavi, predvsem igranju zahtevnih iger.

Premalo napredka

Napredek med generacijami tako ostaja premajhen, da bi upravičeval vsakoletno nakupovanje nove različice, vse manj potrošnikov pa naseda poveličevanju za odtenek boljše baterije, procesorja, kamere in zaslona, ko pa lahko za isti denar pogosto kupijo povsem nov namizni računalnik, ki zmore vse, kar zmore tablica, na mnogih področjih pa jih prekašajo za svetlobna leta.

Androidove tablice so v teh okoliščinah uspele pokazati izjemno odpornost na ohlajevanje zanimanja, saj s pomočjo velikega bazena proizvajalcev potrošnikom ponujajo izjemno raznolik nabor tablic, ki stanejo okoli sto dolarjev, dosegajo pa med 80 in 90 odstotki zmogljivost Applovih. Podjetje iz Cupertina je v zadnjih letih sicer tudi samo poskrbelo za bolj raznolik nabor iPadov, a še naprej ostajajo zvesti viziji luksuznih naprav, ki se prodajajo po najvišjih cenah. A kot že rečeno, nakup novega iPada se zdi vse manj privlačen, še posebej, ker je eno leto star sposoben narediti praktično vse, kar naredi nov, kar zares pogrešamo pri starem, pa ne prinaša niti nov in najverjetneje ne bo še nekaj časa.