Priljubljenost pod evropskim povprečjem

Priljubljenost spletnega nakupovanja je sicer pod evropskim povprečjem - v sedemindvajseterici je v zadnjih 12 mesecih vsaj en internetni nakup opravilo 45 odstotkov oseb, kar je devet odstotkov več od slovenskega povprečja. Osebe, ki so opravile internetni nakup v zadnjih 12 mesecih, so najpogosteje naročale ali kupovale oblačila in športno opremo, sledijo pa rezervacije prenočišč, nakupi različnih dobrin za gospodinjstvo, vstopnice za prireditve, knjige, revije, časopise in računalniška strojna oprema.

Večinoma so nakupovali pri spletnih ponudnikih iz Slovenije (28 odstotkov oseb v starosti 16-74 let), 13 odstotkov oseb pa je nakupovalo (tudi) pri spletnih ponudnikih iz drugih držav EU.

Vedno večji dostop do interneta

V Sloveniji in drugih državah članicah unije ima dostop do interneta sicer čedalje več gospodinjstev. V prvem četrtletju leta 2004 je imelo v Sloveniji dostop do interneta 47 odstotkov gospodinjstev, v prvem četrtletju 2012 pa je bilo takih gospodinjstev že 74 odstotkov. Delež gospodinjstev z dostopom do interneta narašča v Sloveniji nekoliko počasneje od povprečja EU; v sedemindvajseterici je imelo v prvem četrtletju 2004 dostop do interneta 41 odstotkov gospodinjstev, v enakem obdobju leta 2012 pa 76 odstotkov gospodinjstev, navajajo statistiki.

Eden izmed ključnih ciljev evropske pobude Digitalna agenda za Evropo je zagotoviti vsem državljanom EU do leta 2013 osnovni širokopasovni dostop do interneta. Države članice se postopoma približujejo temu cilju - delež gospodinjstev s širokopasovno internetno povezavo narašča v vseh državah članicah. Širokopasovno internetno povezavo je v uniji v prvem četrtletju 2012 uporabljalo - tako kot v Sloveniji - 73 odstotkov gospodinjstev, v enakem obdobju leta 2004 pa v državah EU le 15 odstotkov, v Sloveniji pa 10 odstotkov gospodinjstev.

Med zastavljenimi cilji v Digitalni agendi je še en ključni cilj: da bi do leta 2015 uporabljalo spletne storitve javnih institucij 50 odstotkov oseb, hkrati pa bi več kot polovica teh oseb izpolnjene uradne obrazce tudi elektronsko oddajala.

Nekaj podatkov za preteklo leto

Podatki za leto 2012 kažejo, da je spletne strani javnih ustanov v Sloveniji v zadnjih 12 mesecih v zasebne namene uporabljalo 48 odstotkov oseb v starosti 16-74 let, in sicer so te osebe po tej poti pridobivale različne informacije (46 odstotkov) in obrazce (35 odstotkov) ter izpolnjene obrazce tudi elektronsko oddajale (15 odstotkov).

Slovenija je pri uporabi spletnih strani javnih institucij v zadnjih letih v primerjavi s povprečjem EU napredovala nekoliko hitreje: v letu 2008 je bilo v Sloveniji 35 odstotkov uporabnikov e-uprave, v letu 2012 že 48 odstotkov, v sedemindvajseterici pa jih je bilo v letu 2008 36 odstotkov, v letu 2012 pa 44 odstotkov.

Namen današnjega svetovnega dneva telekomunikacij in informacijske družbe je povečati zavedanje o možnostih uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij za razvoj družbe in gospodarstva.

Evropska komisija je marca 2010 pripravila strategijo za izhod iz gospodarske krize in za pripravo gospodarstva EU na prihodnost in jo objavila v dokumentu z naslovom Evropa 2020 - strategija za pametno, trajnostno in vključujočo rast. Med vodilne pobude strategije Evropa 2020, s katerimi bi spodbudili napredek, spada tudi Digitalna agenda za Evropo.

Cilj te pobude je spodbujanje dostopa do interneta in njegove uporabe pri vseh evropskih državljanih, zlasti z ukrepi, ki pospešujejo digitalno opismenjevanje in dostopnost digitalnih vsebin, so še zapisali pri statističnem uradu.