Vladni urad za švedski jezik je besedo ogooglebar uvrstil na svoj letni seznam novih besed, ki so prišle v ustaljeno rabo. Google je ugovarjal. Ne samo, da je urad opomnil, da je Google registrirana blagovna znamka, ampak so od njih tudi zahtevali, da znova preučijo definicijo besede in jasno določijo, da je povezana z iskalnikom google. Besedo so namreč definirali kot nekaj, kar na spletu s spletnim iskalnikom ni mogoče najti. Švedi so po pritožbi besedo preprosto izbrisali s seznama in na dno seznama dodali opombo, da se ne strinjajo z Googlovim poskusom, da bi nadzirali jezik.

Švedi zagovarjajo svobodo govora

Kasneje je Ann Cederberg, vodja vladnega urada za švedski jezik, odločno povedala: »Če želimo v jeziku imeti besedo ogooglebar, potem bomo to besedo uporabljali in ji bo naša uporaba dala pomen, ne pa multinacionalno podjetje, ki izvaja pritisk. Govor mora biti svoboden!«

Zanimivo pa se Google ni nič pritoževal leta 2003, ko je vladni urad za švedski jezik na seznam novih besed dodal glagol »googla«, kar je švedska beseda za google. Zakaj bi se torej deset let kasneje razburjali zaradi besede kot je ogooglebar? »Google se, tako kot številna druga podjetja, rutinsko poslužuje ukrepov za zaščito blagovne znamke in veseli nas, da uporabniki ime google povezujejo z odličnimi iskalnimi rezultati,« je povedal predstavnik za odnose z javnostmi podjetja. Google je več kot očitno manj zadovoljen, ko uporabniki ime google povezujejo z ničelnimi rezultati iskanja.