Šestnajstletnemu Gašperju Grubarju, dijaku Gimnazije Novo mesto, se je življenje v zadnjem mesecu in pol obrnilo na glavo. Ko je sodeloval pri podjetniškem krožku na šoli in predstavil svojo idejo o aplikaciji E-beat, ki glasbenikom omogoča samodejni zapis not ob simulaciji igranja inštrumenta na tabličnem računalniku ali pametnem telefonu, si ni niti predstavljal, da ga bo to pripeljalo med največje svetovne start up zvezde. A zgodilo se je prav to.

V začetku julija je šestčlanska mlada ekipa pod njegovim vodstvom zmagala na tekmovanju za najboljši slovenski start up po izboru organizacije TechCrunch, največjega svetovnega podjetniškega medija. Ekipa dijakov je ugnala najbolj znana slovenska tehnološka start up podjetja, kot so Toshl, Lumu, Beezinga, in si tako priborila predstavitev na konferenci TechCrunch Disrupt konec oktobra v Berlinu.

Tuji strokovnjaki in vlagatelji navdušeni

»Gre za neverjeten uspeh, ki je navdušil tudi komisijo tujih podjetniških strokovnjakov in vlagateljev, ki so prišli v Slovenijo. Bili so si enotni, da je tak uspeh nepredstavljiv celo v svetovnem merilu – na konferenci Disrupt še nikoli ni bilo tako mlade ekipe. Če bi njihov dosežek postavili v športni kontekst, je uvrstitev na konferenco primerljiva z udeležbo športnika na olimpijskih igrah. Zagotovo je po svetu vsaj 100.000 podjetij, ki si želijo priti v Berlin, tam pa jih bo okoli 200, morda 300. Zato je Gašperjev uspeh še toliko večji, glavna posebnost pa je, da je komaj 16-letnik,« pravi njegov mentor Matija Goljar, vodja Ustvarjalnika, tako imenovanega podjetniškega peskovnika, ki po Sloveniji organizira podjetniške delavnice, krožke in izobraževanja ter ponuja mentorstvo srednješolcem, ki želijo postati podjetniki.

Start up E-beat se bo v Berlinu soočil z največjimi svetovnimi zvezdami, kot so Facebook, Google, Twitter in podobni, pravi Goljar, ki mu ni znano, da bi se doslej na konferenci v Berlinu predstavilo kakšno slovensko start up podjetje. V sredo zvečer v Ljubljani pa je mladi ekipi uspel še en veliki met, zmaga na tekmovanju za najboljši dijaški start up. Nagrada? Enomesečni obisk Silicijeve doline avgusta, kamor jih pelje priznana slovenska start up šola Hekovnik. Ta že nekaj let za slovenske podjetniške ekipe pripravlja obiske Silicijeve doline in jim omogoča povezave z morebitnimi vlagatelji, lani pa je skupaj z najuspešnejšimi slovenskimi start up podjetji, ki že delujejo v ZDA, v San Franciscu odprla tudi slovensko start up hišo.

Vse se je začelo z bobni...

Grubar je kot bobnar samouk že dolgo razmišljal o orodju, ki bi mu omogočilo samodejni zapis not. Nikoli ni obiskoval glasbene šole, sicer se je naučil brati note, težave pa mu dela njihovo zapisovanje, pravi. Aplikacija, ki jo je razvil skupaj s še tremi novomeškimi gimnazijci Damjanom Vovkom, Matijo Petruno, Blažem Medletom ter mladima programerjema iz Velenja Maticem Korošcem in Luko Kužnikom, tako omogoča na tabličnem računalniku ali pametnem telefonu hkrati simulacijo igranja bobnov in zapisovanje not oziroma pik na notnem črtovju, brez kakršnih koli drugih pripomočkov. Kot poudarja Grubar, je aplikacija šele v fazi prototipa, do oktobrske konference v Berlinu pa jo nameravajo razviti in dodelati. Zato zdaj iščejo izkušene programerje, ki bi jim pri tem pomagali.

»Želimo narediti aplikacijo, ki bo čim bolj enostavna za uporabnika. Zdaj smo res v še povsem začetni fazi. Ko jo bomo 'spolirali', nameravamo povabiti domače in tuje glasbenike, da jo preizkusijo in podajo svoje pripombe, mnenja, kako bi jo lahko morda še izboljšali,« pravi Grubar. Bobni so enostaven inštrument, saj nimajo akordov in lestvic. A Grubarjeva ekipa se ne bo ustavila pri bobnih. Naslednja stopnja bo baskitara, nato navadna kitara, velika želja pa je izdelati aplikacijo za klavir. To bo najzahtevnejše, pravi Grubar, ki ob vseh velikih uspehih ostaja realist. »Sem optimist, a realno gledam na prihodnost. Naj se sliši še tako oguljeno, naš glavni interes ni zaslužek, ampak nove izkušnje, spoznavanje ljudi, morda pa tudi pridobitev vlagateljev.«

Cilj: prepričati mlade, da jim bo z vztrajnostjo uspelo

Podobno pravi tudi Goljar. Glavni cilj Ustvarjalnika je mladim pomagati, da njihove ideje ne ostanejo zgolj na papirju, ampak da jih pripeljejo do točke, da izdelek ponudijo trgu, ki se potem nanj odzove ali pa tudi ne. Ustvarjalnik tako želi biti nekakšna vstopna točka za mlade v podjetniški svet. »Mladim ponujamo učno izkušnjo, da bi razumeli sam postopek in bi pozneje, ko se bodo lotili svojega posla, že vedeli, kako. Ne želimo proizvajati milijonarjev, ampak jih hočemo prepričati, da je prihodnost v njihovih rokah in da ni prav nič pomembno, da imamo gospodarsko krizo. Če so sposobni in trmasti, jim bo uspelo. Učimo jih podjetniških veščin, da bo ta pot lažja. Nato jih usmerjamo naprej, v Hekovnik, inkubatorje, tehnološke parke,« dodaja Goljar.