Legendarni iPhone je morda najbolj prepoznavna znamka na trgu pametnih telefonov, vendar pa nič več ne vodi v prodaji. Podatki, ki jih je objavil Strategy Analytics, je najbolj dobičkonosna znamka pametnih telefonov Samsung – v drugem trimesečju tega leta je bilo prodanih kar 107 milijonov Samsungovih naprav. V primerjavi s tem ima Apple porazen rezultat, saj je bilo od marca do junija prodanih zgolj 31,2 milijona primerkov iPhonov.

Analitik trendov na področju tehnologije Henry Shermann opozarja, da je situacija v tem trenutku bistveno drugačna od tiste izpred nekaj let, ko je iPhone neizpodbitno vodil po inovativnosti, pa tudi po prodaji. »Samsung je s hitrimi, velikimi koraki dosegel in presegel Apple, tako po tehnologiji kot tudi po obliki, številu razpoložljivih aplikacij, predvsem pa po ceni,« razlaga Shermann.

Še pred nekaj meseci je kazalo drugače

Tak razvoj dogodkov je še pred nekaj meseci, ko so opravljali analize prodaje za leto 2012 le malokdo pričakoval – v zadnjem četrtletju je Apple prodal 27,4 milijona primerkov takrat novega modela iPhone 5, ki je že takrat postal najbolj prodajani pametni telefon na svetu. Vseeno je navdušenje kupcev potem uplahnelo, težava pa je bila očitno v pomanjkanju inovativnosti.

Razen nekoliko večjega ekrana povprečen uporabnik, ki se ne ukvarja z zmogljivostjo čipov, ne bo opazil večjih sprememb v primerjavi s prejšnjim modelom iPhone 4s. »Kupci so na nek način dobili občutek, da so bili prevarani, da so dobili stari model pametnega telefona v novem pakiranju. Model iPhone 5 je bil preizkus za novo upravo Appla, ki je prevzela posle po smrti Steva Jobsa. V prvih nekaj mesecih je kazalo, da jim je uspelo, vendar pa porazni rezultati kažejo, da bodo morali zamenjati strategijo in ponuditi iPhone, ki bo znova korak ali dva pred konkurenco,« je povedal Shermann.

Razlika v dobičku ni tako velika

Pri Applu pa se vseeno lahko tolažijo z dejstvom, da razlika med ustvarjenim dobičkom v drugi četrtini letošnjega leta le ni tako velika. Samsung je s prodanimi pametnimi telefoni zaslužil 5,2 milijarde dolarjev, Apple pa je s trikrat manj prodanimi napravami zaslužil 4,6 milijarde dolarjev. »Applov iPhone ima še vedno kultni status, ki ima tudi ceno. Zaslužek z enim primerkom iPhona je občutno večji od tistega pri katerem koli drugem pametnem telefonu. Vendar pa je nesporno, da takšna situacija ne bo mogla trajati. Apple mora zamenjati nekaj v svojem poslovanju,« je prepričan Shermann.