Nekatere mikrobe iz rodu Carnobacterium so že pred tem našli v izjemno mrzlih predelih sveta kot na primer na Aljaski in pa na vodah, kjer vlada pomanjkanje kisika, kot na primer na jezeru Ace na Antarktiki.

Raziskovalci z oddelka mikrobiologije z univerze na Floridi so s kupov peska ob nasipu reke Kolima na severovzhodu Sibirije vzeli nekaj primerkov bakterije. Ko so pridobili vzorce na globini med 12 in 20 metrov, kjer ima prst v povprečju letno temperaturo – 7 stopinj Celzija, so znanstveniki na 28 stopinjah Celzija v normalnih pogojih atmosfere razvili bakterijske kolonije.

Te so nato testirali na pogojih, kakršni so na Marsu – izpostavili so jih pomanjkanju kisika, ekstremnim temperaturam in zelo nizkemu pritisku, ki sicer zavirajo rast večine zemeljskih mikroorganizmov.

Po 30 dneh poizkusa so videli, da je bilo samo šest od 10.000 primerkov sposobnih rasti pod takšnimi pogoji. Vsi primerki so pripadali rodu Carnobacterium, znanstveniki pa so izsledke objavili v zborniku Proceedings of the National Academy of Sciences.

Vendarle pa je skupina rusko-ameriških fizikov pred kratkim izpostavila oviro za preživetje in razvoj mikrobov na Marsu. Stopnja sevanja na površini rdečega planeta je tako visoka, da organizmi na globini okoli 10 centimetrov verjetno sploh ne morejo obstajati.