Podvojili število planetov, ki jih človeštvo pozna

Znanstveniki so s pomočjo teleskopa Kepler število odkritih planetov v naši galaksiji dvignili na 1700. Za primerjavo – pred dvajsetimi leti astronomi z izjemo tistih planetov, ki so v našem osončju, niso odkrili še nobenega drugega planeta.

»Danes smo skoraj podvojili število planetov, ki jih človeštvo pozna,« je v sredo dejal Nasin znanstvenik Jack Lissauer. Poleg velikega števila odkritih planetov se kar samo pojavlja vprašanje, kakšna je možnost življenja na njih. Vsi novi planeti so v sistemu, podobnem našemu, v katerem krožijo okoli zvezde.

Štirje krožijo okoli zvezd v tako imenovanem »bivalnem območju«

Teh 715 planetov kroži okoli 305 zvezd. Njihova velikost je bliže velikosti Zemlje kot na primer velikosti ogromnega Jupitra. Štirje od teh planetov okoli zvezd krožijo v tako imenovanem »bivalnem območju«, kjer ni ne prevroče ne premrzlo za obstoj tekoče vode, ki je ključnega pomena za obstoj življenja. Vendar so vsi približno dvakrat večji od Zemlje in obstaja velika verjetnost, da niso kamniti, ampak plinasti, zato je tudi manj verjetno, da gostijo življenje.

Nasin raziskovalec Douglas Hudgins je za novo odkritje dejal, da je to velik korak proti končnemu cilju teleskopa Kepler – »najti Zemljo 2.0«. To je velik korak, ne samo za iskanje nove Zemlje, ampak tudi »možnosti življenja kjer koli drugje,« je dejala Lisa Kaltenegger s Harvarda, ki pa ni bila del ekipe, ki je odkrila planete.