Igre imajo radi tudi simpatizerji Al Kaide

Pri omenjenih spletnih igrah sodeluje več deset milijonov ljudi, agenti NSA in GCHQ pa so znotraj virtualnega sveta rekrutirali morebitne ovaduhe, poroča Guardian. Na agencijah so se namreč bali, da se znotraj navideznih svetov, polnih avatarjev, vilincev in vojščakov, skrivajo teroristi. »Znotraj spletnih iger smo našli simpatizerje Al Kaide, med drugimi tarčami pa so tudi kitajski hekerji, iranski jedrski znanstvenik, pa tudi člani organizacij kot je Hamas,« so zapisali v dokumentu.

Osem tehnoloških velikanov zahteva reformo ameriškega vladnega nadzora

V dokumentu iz leta 2008 so zapisali, da bi lahko pomanjkanje nadzora nad tem omrežjem pomenilo, da bi se teroristi lahko skrivali kar na odprtem. Pri vohunjenju je sodelovalo tolikšno število vohunov, da so morali njihovo dejavnost nadzorovati in skrbeti, da ne vohunijo eden za drugim.

Nadzor brez vednosti in dovoljenja

V dokumentih sicer ni nikakršnega podatka o tem, da so vohuni razkrili kakršnokoli teroristično skupino, ki bi načrte ustvarjala znotraj virtualnega sveta iger. Je pa operacija vzbudila zaskrbljenost o zasebnosti igralcev – ni znano, kako sta agenciji pridobivali podatke sodelujočih, kakor tudi ne, kako so nadzor zagotovili zgolj nad terorističnimi osumljenci, ne pa nedolžnimi Američani.

»O nadzoru nismo vedeli ničesar,« je za portal Blizzard Entertainment povedal producent igre World of Warcraft. »Če je bil nadzor vzpostavljen, je bil brez naše vednosti in dovoljenja,« je dodal. V NSA zadeve ne komentirajo, predstavnik GCHQ pa je dejal, da na agenciji ne morejo ne potrditi ne zanikati domnevnega nadzora, poudarjajo pa, da vedno delujejo znotraj zakonov.