Kot so sporočili iz Nase, se je drugo kolo pokvarilo v maju, od takrat pa znanstveniki in inženirji niso našli rešitve za odpravo problema. Zato so satelit že umaknili iz redne uporabe. Zaradi zapletene metode določanja oddaljenosti predmeta ali planeta mora biti teleskop Kepler pri tem postopku namreč popolnoma nepremičen. Prvo kolo se je Keplerju pokvarilo julija leta 2012.

Kepler je do zdaj našel 135 planetov izven našega osončja. Poleg tega so njegove leče odkrile še več kot 3500 predmetov v vesolju, ki bi lahko bili planeti, vendar znanstveniki odkritij še niso potrdili. To ga uvršča med najbolj »plodne« vesoljske teleskope v uporabi. »Keplerjeva največja odkritja bomo verjetno sporočili šele v prihodnjih letih, ko analiziramo vse podatke, ki smo jih od satelita dobili,« je sporočil vodilni raziskovalec na projektu Kepler Bill Borucki.

Celoten Projekt Kepler, ki je vreden okoli 600 milijonov dolarjev (450 milijonov evrov), so zagnali leta 2009. Njegov namen je bilo iskanje planetov, podobno velikih kot je Zemlja in kjer bi se lahko razvilo življenje. Gre za tako imenovan pas življenja, ki ga definira oddaljenost od zvezde gostiteljice, kjer temperature in drugi pogoji v teoriji omogočajo obstoj življenja.