Če spomnimo, nizozemski projekt Mars One namerava do leta 2023 na Marsu postaviti stalno kolonijo, ki bi jo nato nadgrajevali in širili. Kandidati bodo na Rdeči planet odpotovali za stalo, saj projekt ne predvideva povratnega potovanja. Strah pred samoto mrtvega planeta pa očitno ne odganja navdušencev, ki so zgrabili priložnost za raziskovanje sveta, ki ga nihče pred njimi še ni obiskal. Pri Mars One upajo, da bodo do konca avgusta zbrali okoli 500 tisoč prijav, samo v nekaj več kot dveh tednih, pa so jih uspeli zbrati že 80 tisoč.

Ustanovitelj Bas Lansdrop je s številkami zadovoljen. »Postavljajo nas na pravo pot do ciljnih pol milijona kandidatov. Mars One predstavlja celotno človeštvo, duh odprave pa bo upravičen zgolj, če bodo zastopani ljudje s celotnega sveta. Ponosen sem, da se prav to dogaja.«

Med kandidati smo zasledili tudi Slovenca Mateja Sagmeistra, ki pravi, da navdih za vesoljska potovanja črpa od knjig Julesa Verna in ljubezni za dogodivščine in skrivnosti še iz otroštva. Na Marsu bi rad pomagal zgraditi prvo kolonijo in izobraževal ter zabaval nove koloniste, ki bi prišli za njim. Izvedel pa bi tudi rad še nikdar izveden plesni nastop iz vesolja, s čimer bi nemara lahko prehitel Dragana Živadinova in njegov monumentalni zaključek petdesetletnega projekta »1995-2045-Noordung«.

Pred piloti in znanstveniki imajo prednost navdušenci

Norbert Kraft, ki je pri projektu odgovoren za zdravstvena vprašanja, je pojasnil, da se zavestno izogibajo običajnim kandidatom za astronavte, kot so znanstveniki in piloti. Več pozornosti posvečajo spletnim navdušencem. To počnejo, ker želijo zajeti ljudi s čim širšega spektra in z različnimi ozadji. Pri podjetju sicer trdijo, da je priložnost raziskovalca Marsa najbolj zaželen poklic v zgodovini.

Kandidati morajo za prijavo odšteti med 5 in 75 dolarji, odvisno od države, in objaviti video posnetek, s katerim odgovarjajo na vprašanja: Zakaj bi radi šli na Mars? Kako bi opisali svoj smisel za humor? Zakaj so popolni kandidat za to misijo na Mars? Končno število izbranih kandidatov bo obsegalo med 50 do 100 za vsako od 300 geografskih regij, ki jih je določilo podjetje. Do leta 2015 naj bi se število kandidatov skrčilo na med 28 do 40 oseb, ki jih nato čaka sedem let priprav, končni kandidati pa bodo izbrani z glasovanjem občinstva v slogu resničnostne oddaje Big Brother. Tako nameravajo zbrati tudi 6 milijard dolarjev za izvedbo projekta.