"Ključno vprašanje te misije je, ali je Mars lahko omogočal okolje, primerno za življenje. Zdaj vemo, da je odgovor da," je v torek objavil Michael Meyer, glavni Nasin strokovnjak v programu za raziskovanje Marsa.

Rover Radovednost je z desetimi znanstvenimi instrumenti najbolj napreden robot, ki jih je človeštvo poslalo na kak drug planet. Preučil naj bi sestavo tal Rdečega planeta in našel tudi fizične dokaze, ali je na Marsu kdaj obstajalo življenje.

V vzorcu, ki ga je izvrtal iz sedimentarne kamnine, je odkril glinene minerale, sulfatne minerale in druge kemične spojine. Glede na analizo teh spojin so znanstveniki odkrili, da je voda, ki je pomagala oblikovati to kamnino, imela relativno nevtralen pH.

Lahko bi pili marsovsko vodo

Okolje torej ni bilo ekstremno slano, preveč kislo ali oksidacijsko. "Našli smo okolje, primerno za življenje, in verjetno bi lahko, če bi bili tam, to vodo tudi pili," je opisal John Grotzinger iz Kalifornijskega tehnološkega instituta (CIT), ki sodeluje pri projektu Curiosity.

Okolje na Marsu bi tako zagotovo lahko omogočalo življenje mikrobov. "Vsi smo zelo navdušeni," je še dodal Grotzniger, kot poroča francoska tiskovna agencija AFP.