Ballmer je dejal, da bo podjetje strnilo vrste z enotno strategijo in se organiziralo po dejavnostih. To naj bi pomenilo, da bodo na izdelke gledali kot na celoto, ne pa kot na niz osamljenih otokov. Novi oddelki Microsofta bodo med drugim inženiring, marketing in poslovni razvoj.

Reorganizacija podjetja je posledica pritiskov konkurence, na čelu z Applom in Googlom. Microsoft namreč zaostaja za njima na področju tabličnih računalnikov in prenosnih telefonov. Odraz tega je tudi gibanje delnic delnic. Vrednost Googlovih delnic se je v devetih letih zvišala za desetkrat, Applovih za 28-krat, Microsoftove delnice pa so v desetletju pridobile le 30 odstotkov.

Slabi rezultati v primerjavi s konkurenco so sprožili ugibanja o zamenjavi glavnega izvršnega direktorja Ballmerja, ki je podjetje pred 13 leti prevzel iz rok ustanovitelja Billa Gatesa. Ta se sedaj ukvarja predvsem z dobrodelnimi dejavnostmi. Reorganizacijo analitiki razumejo kot Ballmerjev poskus, da ostane na čelu podjetja.