Trg aplikacij za pametne naprave je mnoge ustvarjalce izstrelil v višave poslovne uspešnosti, pogosto pa se tovrstne zgodbe predstavljajo kot vzor, kam naj se usmerjajo bodoče generacije podjetnih mladih. Kljub bliskovitim vzponom pa se pogosto zgodijo enako globoki padci. Čeprav ne bi pričakovali, se je med podjetji v hudih težavah znašel tudi finski Rovio, ki je kriv ta izjemno priljubljeno igro Angry Birds.

Med najbolj znanimi primeri podjetij, ki so po začetnem uspehu ostali brez poslovnega uspeha, je Zynga, ki je obnorela svet z igro FarmVille, a ni razvijala novih. Ko so se uporabniki naveličali FarmVilla pa je neizbežno pričela toniti tudi Zyngina zvezda. Rovio se je iz Zyngine zgodbe naučil, da je treba uspeh izdelka čim bolje izkoristiti, zato smo poleg iger Angry Birds lahko kupili tudi igrače, pijače, oblačila, gledali kratke animirane videe, naslednje leto pa bo izšel tudi film o jeznih ptičih.

Nov udarec za finsko gospodarstvo

Rovio je poleg tega potegnil tudi drugo pomembno lekcijo iz neuspeha predhodnikov in poskušal izdelati naslednjo veliko igro, ki naj bi sprožila nov trend, vendar pri tem niso bili uspešni. Huda konkurenca in razvijanje okusa potrošnikov je v ospredje porinila igre kot so Clash of Clans in Candy Crush Saga, medtem ko sta Roviove igri Amazing Alex in Plunder Pirates ostali relativno anonimni.

Posledično je podjetje, ki se je še leta 2012 spogledovalo z zelo donosnim odhodom na borzo, letos odločilo za množična odpuščanja zaposlenih. Podjetje s sedežem v Espooju, blizu Helsinkov, po svetu zaposluje okoli 800 ljudi, po novem pa bodo zaposlovali zgolj še 690 uslužbencev in povsem zaprli pisarno v Tempereju in vse delo na Finskem skrčili na Espoo. Kljub velikemu številu odpuščanj pa je številka nižja od napovedane, saj so še oktobra ocenjevali, da se bodo morali za sodelovanje zahvaliti 130 zaposlenim.

Odpuščanja v Roviu so nov udarec finskemu gospodarstvu, saj je vlada po zatonu Nokie priložnost za rast videla predvsem v industriji aplikacij za pametne naprave.