Graph Search namreč po poročanju francoske tiskovne agencije AFP uporabnikom omogoča brskanje po obsežni zakladnici informacij v Facebookovem omrežju, ki niso dostopne spletnim iskalnim orodjem, kot je Google. Uporabnikom omogoča poizvedbe v naravnem jeziku za iskanje krajev, fotografij, filmov in drugih vsebin, ki so všeč njihovim prijateljem.

Storitev, ki jo je Facebook razvil v sodelovanju z ekipo Microsoftovega spletnega iskalnika Bing, tako omogoča uporabnikom, da na enostaven način poiščejo, katere skladbe so všeč njihovim prijateljem. Hkrati storitev omogoča tudi iskanje po spletu.

Graph Search je sicer zaenkrat v preizkusni različici, širil pa se bo postopno.

Kot so predstavniki podjetja povedali na torkovem posebnem medijskem dogodku na sedežu podjetja v kalifornijskem mestu Menlo Park, želijo s to razširitvijo sodelovanja z Bingom doseči, da bi uporabniki tudi spletno iskanje bolj začutili kot del Facebooka.

"Na Facebook gledamo kot na veliko družbeno bazo podatkov," je povedal prvi mož Facebooka Mark Zuckerberg in nadaljeval, da bi morali imeti - tako kot za vsako bazo podatkov - imeti možnost iskanja po njej. Pri tem poudarja, da so poskrbeli tudi za varovanje zasebnosti, v zvezi s čimer je Facebook pri uvajanju novih storitev pogosto deležen kritik.

Nova storitev pa naj bi po njegovih besedah sledila Facebookovim osnovnim ciljem - pomagati ljudem pri ustvarjanju novih prijateljstev oziroma povezav. To lahko denimo naredijo s poizvedbo o prijateljih, ki živijo v mojem mestu, ali osebah iz mojega mesta, ki imajo radi pohodništvo, ali prijateljih prijateljev, ki so obiskali izbrano turistično destinacijo itn.

Po mnenju nekaterih analitikov ta Facebookova storitev predstavlja potencialen izziv Googlu, pa tudi drugim spletnim podjetjem, kot je na primer karierno spletno družbeno omrežje Linkedin. Facebook je namreč na predstavitvi prikazal, kako se lahko novo storitev uporabi tudi za iskanje potencialnih kandidatov za zaposlitev.

Analitik iz analitske hiše Forrester Research Nate Elliott ob vsem tem ocenjuje, da ta Facebookova nova storitev verjetno želi prispevati k povečanju aktivnosti uporabnikov v vodilnem spletnem družbenem omrežju na svetu, ki ne beleži več tako hitre rasti kot nekoč.

Če uporabniki namreč ne dodajajo več veliko novih prijateljev ali povezav, njihovo osebno omrežje postaja vse bolj statično in vse manj aktivno, zaradi česar se uporabniki manjkrat vračajo na Facebook. Prav slednje pa je ključno za uspešnost Facebooka.