Raziskovalci iz različnih univerz, vključenih v celovito kartiranje grenlandske ledene plošče, so odkrili dva več kot kilometer in pol široka kraterja, ki bi lahko bila podledeniški jezeri, poroča Science Daily. Ugotovitev je bila ločeno objavljena v znanstvenih revijah Cryosphere in Nature ter opozarja na ogromen okoljski premik, ki ga je profesor geologije Ian Howat opisal kot »katastrofalnega«.

Howat je vodil prvo skupino, ki je odkrila jezero, opisano v reviji Cryosphere. V njem naj bi nekoč bilo ogromno vode, po najnovejših podatkih pa naj bi odtekla nekje v letu 2011, čeprav so bili sprva prepričani, da je jezero suho že dlje.

Drugo, večje jezero, naj bi se po navedbah raziskovalcev izpraznilo in ponovno napolnilo dvakrat v zadnjih dveh letih, kar kaže na močan porast stopljenega ledu, torej vode, ki vpliva na ledeniški drenažni sistem. Izsuševanje in polnjenje jezer s seboj prinaša tudi toploto, ki negativno vpliva na samo ledeno ploščo.

»Dejstvo je, da je bilo naše jezero stabilno vsaj nekaj desetletij, potem pa se je izpraznilo v nekaj tednih ali še prej. To se je zgodilo po nekaj zelo vročih poletjih, kar bi lahko pomenilo resne spremembe, ki se dogajajo pod ledeno ploščo,« je dejal Howat.