Avtomobilski katalogi se med seboj ne razlikujejo prav dosti. Na naslovnici (in na skoraj vseh drugih straneh) najdemo zgolj fotografije avtomobilov, ki se bleščijo pod soncem, največkrat nekje v bližini morja. O snegu, dežju in slabih razmerah na cestišču nikjer ne duha ne duha. A ne bi bilo nič narobe, če bi bilo drugače. Predvsem kadar je govor o športnih terencih, kot sta hyundai grand santa fe in fiat freemont. To sta preprosto avtomobila, ki vozniku ponujata največ koristi ravno tedaj, ko pada dež ali sneg in je cesta vse prej kot varna. Oba imata namreč štirikolesni pogon, moč, velikost in težo, s čimer zmoreta iti tja, kjer se drugi ustavijo.

Če kdaj, potem smo vse omenjeno lahko preizkusili ob prehodu iz starega v novo leto. Najprej je Slovenijo zajelo deževje, ki je v povezavi z meglo in nižjimi temperaturami prineslo vse prej kot idealne razmere za vožnjo. Še toliko bolj to velja za manj urejena cestišča z luknjami in razritim notranjim delom ovinka, a hyundai grand santa fe je izzivom odgovoril z odliko prav povsod. Še v slabših pogojih smo preizkušali fiata fremonta, ki se je soočil s prvim snegom v tej zimi. Ceste so bile v slabem stanju, mediji so poročali o poledici in slabi vodljivosti, toda freemont se ni dal. Potnike je vseskozi varno pripeljal na cilj, pri čemer ni bila nobena ovira niti cel in neočiščen sneg. A brez stranskih učinkov ni šlo – avtomobila sta bila umazana in daleč od podobe iz katalogov.

Če so terenska vozila nekoč imela zgolj tisto najosnovnejšo vlogo – prevažanje ljudi in tovora iz točke A v točko B ne glede na pogoje, je v zadnjih letih drugače. Terenci postajajo vse lepši in to kljub velikosti, ko je treba oblikovati precejšno površino jekla. To velja tudi za testna primerka. Oba imata moderne linije, pri čemer je njuna zasnova drugačna. Fiat freemont deluje bolj agresivno in mogočno, medtem ko je hyundai grand santa fe bolj eleganten in z mehkejšimi linijami. Obema nič ne manjka, kdo je lepši, pa je stvar okusa. V vsakem primeru sta dovolj atraktivna, da sta deležna pogledov mimoidočih. V skladu z zunanjostjo je enak pristop pri obliki opazen v notranjosti. Freemont je malce bolj oster, santa fe bolj zaobljen, a je razlika pri urejenosti in preglednosti nadzorne plošče, kjer je Dnevnikovi redakciji na testu bolj ustrezal Hyundaijev velikan.

Zunanje mere so precej zajetne. Oba imata enako dolžino (4,91 metra), širino (1,88 metra) in skoraj enako višino (grand santa fe – 1,7 metra, freemont – 1,75 metra), za premikanje takšne gmote pa je potreben ustrezen motor. Močnejši je pod pokrovom grand santa fe, ki zmore 197 konjev (145 kW) ob 2,2-litrski prostornini. Tekmec ima dva decilitra manj, pri čemer ima 170 konjev (125 kW). Razlika sicer ni velika, a se opazi. Predvsem takrat, ko hoče voznik agresivno pritisniti na plin, ko freemont pri reakciji potrebuje kakšen trenutek več kot grand santa fe. Drugih pripomb niti posebnosti ni. Avtomobila sta vseskozi zvesta partnerja uporabniku. Moč se pri obeh razporeja preko samodejnega šeststopenjskega menjalnika. Kanček bolj hrupen je postopek pri freemontu.

Za udobje je dobro poskrbljeno. Predvsem v grand santa feju potniki sedijo brez težav. Bolj utesnjeno je na drugi klopi v freemontu, medtem ko je spredaj pri obeh prostora dovolj za vse dolgonoge. Situacija se zaplete pri tretji klopi. Oba testna primerka namreč omogočata, da se zmanjša prtljažni prostor, s čimer se lahko postavi še eno vrsto z dvema sedežema, a je glede prostornosti in dostopnosti jasno, da je namenjena predvsem otrokom. Ob petsedežni konfiguraciji je sicer pri grand santa feju v prtljažniku 634 litrov prostora, pri freemontu pa 758 litrov. Drugačno razmerje je ob podrti drugi klopi, ko ima več prostora grand santa fe s 1842 litri v primerjavi s 1461 litri pri freemontu.

A kljub obilnim meram se hyundai grand santa fe in fiat freemont znata peljati hitro in agresivno. Prvi pride do končnih 200 kilometrov na uro, drugi 183 kilometrov na uro, pri čemer ob višjih hitrostih ni nobenih nezaželenih občutkov, da avtomobil ni stabilen. Do stotice hitreje pospeši (močnejši) Hyundaijev terenec, v 10,3 sekunde, medtem ko se štoparica pri fiatu konča pri 11,1 sekunde. Za uporabnika je bolje, da teh meja ne skuša doseči, saj bo šla ob takšnem pospeševanju v zrak tudi poraba. Ta se je na testu ob dokaj normalni vožnji pri korejcu ustavila pri 10,8 litra dizelskega goriva, pri italijanu pa na 10,3 litra. In cena? Občutno višjo ima hyundai grand santa fe 2,2 CRDi 4WD s 53.690 evri, medtem ko fiat freemont 2.0 multijet 16v 170 AUT AWD cross stane 38.090 evra. Zakaj je tako, pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si