Na zvezi so opravili primerjavo cen obveznega avtomobilskega zavarovanju. Pri primerjavi ponudb je pomagal član ZPS, ki je z zamenjavo ponudnika obveznega avtomobilskega zavarovanja prihranil dobrih 20 odstotkov, primerjali pa so cene obveznega avtomobilskega zavarovanja AO in AO+ (brez dodatkov in paketov) za dve vozili, in sicer šest in 15 let stari hondi. Ker je imel potrošnik v preteklem letu manjšo nezgodo, je bil uvrščen v najvišji premijski razred.

Razlika med najmanj in najbolj ugodnim ponudnikom zavarovanja za novejši avtomobil je bila 173 evrov, za starejši letnik Honde civic pa kar 218,45 evra. »Premije obveznega avtomobilskega zavarovanja so v osnovi odvisne od več dejavnikov: od starosti, tehničnih značilnosti vozila, premijskega razreda, izkušenosti voznika itd., v sami vsebini obveznega zavarovanja pa ni bistvenih razlik,« poudarja Mojca Štrucl iz ZPS.

Dejavnik, ki pogosto odloča o končni ceni zavarovanja (če so drugi podatki enaki), so različni komercialni popusti, zato tudi lahko pride do takšnih razlik v ceni obveznega zavarovanja, še pojasnjujejo na zvezi. Potrošnikom svetujejo, da preden avtomobilsko zavarovanje naslednjič poteče, zberejo nekaj različnih ponudb in se pozanimajo, ali lahko svoje vozilo kje zavarujejo ceneje.

Obenem pa se bo s 15. julijem najverjetneje zvišala tudi letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu. Za osebna vozila vseh vrst bi se dajatev po predlogu ministrstva za infrastrukturo in prostor zvišala za približno 13 odstotkov, za tovorna vozila pa bi se zvišala tako, da bi se spremenili kriteriji upoštevanja emisijske lastnosti vozil.

Gre sicer že za drugo zvišanje dajatve v manj kot letu dni. Registracija vozil se je nazadnje podražila novembra.

Ministrstvo predlaga, da bi lastniki osebnih vozil s prostornino motorja manjšo od 1350 kubičnih centimetrov, po novem namesto 55 evrov plačali 62 evrov.

Tisti, ki imajo avtomobile s prostornino med 1350 in 1800 kubičnimi centimetri, teh je registriranih največ, bodo morali glede na predlog po novem plačati 96 evrov, kar je 11 evrov več kot doslej.

Latniki vozil v razredu od 1801 do 2500 kubičnih centimetrov bodo morali, če bo vlada predlog potrdila, namesto 135 evrov plačati 153 evrov. V razredu od 2501 do 3000 kubičnih centimetrov se naj bi dajatev zvišala z 250 na 282 evrov, v razredu od 3001 do 4000 kubičnih centimetrov s 400 na 452 evrov in pri vozilih s prostornino motorja nad 4000 kubičnih centimetrov s 500 na 565 evrov.