Avstro-ogrska monarhija je bila tudi del naše zgodovine, njeni vladajoči pa del vsakdanjega življenja naših prednikov. Z nekaj nostalgije se lahko danes spominjamo, kako je bilo nekoč, a dejstvo je, da se preteklost in sedanjost lahko odlično dopolnjujeta ter nakazujeta prihodnost, in da je možno združevati tudi nezdružljivo. A pojdimo lepo po vrsti.

Torej Sisi, Elizabeta Bavarska, avstrijska cesarica in madžarska kraljica, soproga cesarja Franca Jožefa I., je tudi zaradi tega, ker so njeno življenje ujeli na filmski trak in jo je upodobila Romy Schneider, postala bolj znana tudi tistim, ki jih zgodovina ne zanima preveč. Zaradi omenjenega filma je postal znan tudi grad Fuschl, slikovita zgradba ob jezeru pri Salzburgu, ki je v petdesetih letih prejšnjega stoletja služila kot kulisa pri snemanju že omenjenega filma o Sisi, danes pa kot hotelski kompleks sodi med 25 najboljših v Evropi. Le kje je torej bolje združiti glamur, prestiž, zgodovino in sodobno tehnologijo kot ravno tam. Sisi je bila, po zgodovinskih podatkih sodeč, za svoj čas precej drugačna cesarica in kraljica, ki je znala misliti s svojo glavo in živeti tako, kot je hotela, in ne tako, kot so ji narekovali tisti, ki so skušali dejansko usmerjati njeno življenje. Biti drugačen in nekonvencionalen pa je tudi cilj posebnega projekta inženirjev pri BMW, ki sliši na ime i3. Ali z drugimi besedami: Sisi bi verjetno BMW i3 bil všeč. Ker je drugačen. In to precej.

BMW si je mestni električni avtomobil zamislil precej po svoje. In zelo domiselno, saj ima v sebi in na sebi celo vrsto detajlov, ki vas morajo navdušiti. Njegova prva značilnost je, da je bil že v osnovi zasnovan kot avtomobil na električni pogon, za razliko od kakšne neposredne konkurence, ki ga je v »običajni« avto vgradila. Zato ne preseneča njegova zasnova, potniška celica je izdelana iz umetnega materiala, ki je še dodatno ojačan z ogljikovimi vlakni, pogonski sklop, baterija, zaščitni in strukturni elementi pa so integrirani v aluminijasti modul, ki ga pri BMW imenujejo drive. S tem so težo avtomobila zmanjšali na 1195 kilogramov, s čimer i3, ki v dolžino meri 3,99 metra, ponuja dovolj udobja za štiri potnike v mestnem prometu, za kar je mali bavarec na prvem mestu tudi namenjen. Tudi njegov prtljažnik je z 260 litri, povečati ga je mogoče do 1100 litrov, povsem kos vsakodnevnim nalogam. In več kot kos je temu tudi pogon.

BMW i3 namreč poganja hibridni sinhronski elektromotor, ki zmore 170 konjskih moči (125 kilovatov) in ima tudi 250 Nm navora, razvili pa so ga posebej za ta model. S to zalogo moči v prometu ne boste ne najpočasnejši niti nikomur v napoto, nasprotno, živahnost je nekaj, kar mu ni tuje. Z določenimi omejitvami seveda, saj je postavljen na ožje in tudi za ta avtomobil razvite pnevmatike dimenzij 115/70 R19, zaradi česar predrzna vožnja vseeno ni priporočljiva. In tudi ni potrebna, i3 namreč izstopa z drugimi prednostmi. Do hitrosti 100 km/h pospeši v 7,2 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 150 km/h.

Ne verjamete? Samo za dodaten primer navedimo dogajanje okoli gradu Fuschl, kjer so pred toliko in toliko desetletji snemali film o Sisi, danes pa je priljubljeno zbirališče precej petične klientele. Ko smo se pripeljali pred omenjeni grad, je bilo parkirišče pred recepcijo polno aston martinov in drugih prestižnih angleških modelov, vsak vreden po 100.000 evrov ali še kakšen evro več. Izlet »London to Salzburg« je ena od oblik preživljanja aktivnega dopusta za te goste, ki pa so ob BMW i3 pokazali zvrhano mero zanimanja in tudi poznavanja. Da, ta mali mestni avtomobil je pri teh gostih zbudil veliko več zanimanja, kot bi ga verjetno kakšen precej dražji in prestižnejši. Teh dejansko niso potrebovali, njihovi aston martini jim namreč zadostujejo. BMW i3 pa je drugačen – z enim polnjenjem je namreč mogoče prepeljati od 130 do 160 kilometrov, realno verjetno kakšen kilometer manj, baterijo je možno s hitrim polnjenjem (na 380 V) napolniti v uri in pol, v običajnem gospodinjskem omrežju pa v sedmih urah.

Sicer pa je oblika avtomobila sama precej nenavadna, zadnji par vrat se na primer odpira v nasprotno smer kot sprednja vrata, v notranjosti se zgodba nadaljuje na vsakem koraku. Konzola pri volanu služi tudi kot neke vrste »prestavna ročica«, tu je velik zaslon, i3 pa ima tako ali tako vse, kar sodoben avtomobil te znamke mora imeti. Tudi dodatni, 25-kilovatni dvovaljni bencinski motor, ki v avtomobilu služi le kot pomoč za dodatno polnjene baterije, z njegovo pomočjo pa se doseg avtomobila tako poveča na 300 kilometrov. Seveda bo imel ta mestni avtomobil, poleg vsega, kar ponuja, tudi svojo cenovno plat zgodbe. V Nemčiji na primer stane 34.990 evrov, v Sloveniji za zdaj nimajo niti okvirnega datuma, kdaj in če sploh bo na voljo. Kajti tukaj je še cela vrsta stvari, ki jih BMW zahteva od uvoznika, ko se odloči za prodajo, od ustrezne infrastrukture do posebnega programa najema ostalih njihovih vozil za kratkoročna obdobja. Zgolj za nekaj dni ali več tednov.

Sisi je bila leta 1898 v Ženevi žrtev atentatorja. BMW i3 bo tudi, upamo, kot neke vrste član posebne »blagovne znamke« drugače razveseljeval tiste, ki si ga bodo lahko privoščili. Sisi bi si enega, če bi živela v nekem drugem času v drugačnih okoliščinah, mogoče celo privoščila. Petični gostje v gradu Fuschl si ga bodo, vsaj nekateri med njimi. Zagotovo.

Več fotografij na www.dnevnik.si