Vse dokler ni Ford prenovil linije tovorniških in potniških dostavnikov in na cesto poslal tudi potniški kombi z imenom tourneo custom. Preden smo se z njim popeljali na testno vožnjo, si nikoli ne bi mislili, da lahko s kombijem izzovemo toliko zanimanja pri mimoidočih. Tudi za številnimi izjemno privlačnimi in atraktivnimi štirikolesniki se ni obračalo toliko ljudi kot za tem kombijem. Ni se nam še zgodilo, da bi nas ogovorilo in se o njem pozanimalo toliko posameznikov. Dva med njimi, očeta v večjih družinah, pa sta navdušeno pripomnila, da bosta prav s tem kombijem nadomestila svoja velika enoprostorca.

Pri tem smo jima svetovali, da bi se bilo nemara smiselno pozanimati še o slabih 40 centimetrov krajši različici tournea customa, saj smo na testu vozili daljšo različico, pri kateri se dolžinski meter ustavi pri kar 5,34 metra. A če je družina aktivna in s seboj vozi veliko prtljage, ji tudi takšna gmota ne bo preveč. Sedeži, teh je skupno devet, so ob tem udobni, prostora pa toliko, da lahko otroka v drugi ali tretji vrsti napneta mrežo in odigrata partijo badmintona. Brez (velikega) pretiravanja! Edini prostor v vozilu, na katerem se potnik teoretično lahko počuti utesnjeno, je na dveh sovoznikovih sedežih, na katerih si bosta v primeru, da na njih sedita dva odrasla človeka, ta lahko v napoto. Pa še ena pripomba: sedeži bi morali biti vzdolžno pomični. Ker niso, to zmanjša prilagodljivost vozila. Če kdo ob kar 1447 litrih prtljažnikove prostornine prilagodljivost seveda sploh potrebuje.

Še bolj kot potniki bo v tourneu customu užival voznik. Z 2,2-litrskim turbodizelskim motorjem s 155 konji (114 kilovati) moči je ta kombi v kombinaciji s pregovorno natančnim Fordovim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom namreč neverjetno odziven in poskočen, pravi užitek pa ga je peljati tudi po avtocesti. Tam ga lahko poženete do končnih 157 kilometrov na uro, utrujenosti pa zaradi udobnega položaja za volanom, ki je popolnoma enak kot v Fordovih osebnih vozilih, in veliko prostora ne boste čutili niti pri daljših poteh. Ko boste v mestu, vam bodo v pomoč tudi natančni parkirni senzorji, ki so pri stopnji opreme limited serijski in zaradi katerih kamere niti ne boste pogrešali.

Pri skoraj 2,2 tone teže in dveh metrih višine ter vsem že omenjenem se nam tudi poraba tournea customa, ki smo jo držali na slabih desetih litrih, ni zdela previsoka. V isto kategorijo bi uvrstili tudi ceno, sploh ob dejstvu, da s Fordovim popustom ta namesto 34.420 znaša 30.820 evrov. S čimer je to vozilo, sploh ob pogledu na cene nekaterih večjih enoprostorcev s primerljivimi motorji in ob dobri opremljenosti (ABS, ESP, EBD, TCS, zračna blazina za voznika in sovoznika, bočni zračni blazini ter zračni zavesi, klimatska naprava, tempomat, potovalni računalnik, ogrevani sedeži, radio s CD/MP3, bluetooth, USB, parkirni senzorji...), dejansko tudi smotrna družinska izbira. Prednosti zagotovo pretehtajo morebitne slabosti. Ali pa je lahko primerno vozilo pri prevozih na raznih poslovnih srečanjih (sploh z v usnje oblečenih sedežih) in kar je podobnih reči.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si