Vrtijo namreč tudi strategi, tehniki in inženirji avtomobilskih znamk, kako narediti sodoben in všečen avtomobil, poln različnih novotarij, pa vendar vsakodnevno uporaben, ki bo znal nagovarjati tako tiste bolj umirjene kot tiste z malo več »hitrostne« žilice. Pri Seatu so nekaj časa stavili na »emocije«, ki se jim tudi ob menjavi slogana ne morejo in ne smejo odreči. Zakaj bi se jim, saj njihovi avtomobili, kot je na primer leon, odražajo ravno to. Na drugi strani je Mazda z novo trojko tudi zadela v polno. Drzno oblikovani avtomobil je tisto, kar sodobni kupec potrebuje, drugačen, dinamičen, pa vendar vsakodnevno uporaben. A pojdimo po vrsti.

Torej leon. Seatov lev v kompaktnem razredu je pravi adut, posebno če mu dodajo dve črki: FR. Ta označuje več dinamike in športnosti, trivratna karoserija, ki meri v dolžino 4,23 metra, pa že na prvi pogled kaže, da to ni le volk v ovčji preobleki. Na vsakem koraku da vedeti, da se v njem skriva precej kombinacij, vsaj toliko kot v rubikovi kocki. Tudi če ima le troje vrat, ni neuporaben, zadnja klop sicer v takih avtomobilih praviloma ni pogosto zasedena, če pa je, do nje ni nemogoče prilesti. Mazda3 je na drugi strani še za odtenek bolj drzno oblikovana, kar ji lahko štejemo v velik plus, in tudi v notranjosti vozniku in potnikom omogoča dokaj udobno »bivanje«, pri čemer ni tako zelo športno nastrojena kot leon. A zato je s 4,46 metra precej daljša, čeravno se zdi, da je ves avtomobil »narejen« samo v sprednjem delu. Dolg nos avtomobila pa ne pomeni, da v njem ni nič prostora. Leon se sicer lahko pohvali s 380 litri prtljažnega prostora, mazda3 pa pri vsej večji dolžini premore 350 litrov, torej manj kot leon. Oblikovanje očitno vzame svoj davek... V notranjosti je slika zelo podobna. Leon stavi na umirjeno športnost, mazda3 pa na razigrano in celo malce bolj všečno oblikovan voznikov delovni prostor. Ne enemu ne drugemu nič ne manjka, leon pa je mogoče v vsej svoji preprostosti bolj razumljiv.

Motorja sta odlična izdelka, posebno leonov. Dvolitrski dizelski TDI zmore kar 184 konjev (135 kilovatov), ki prepričajo v prav vsakem trenutku in povsod (do hitrosti 100 km/h pospeši v 7,5 sekunde, najvišjo pa doseže pri 227 km/h). Kot prepričata tudi 6-stopenjski ročni menjalnik in poraba goriva, ki je na testu znašala 5,6 litra. Za tako zalogo moči in tako odzivnost več kot prepričljiva rubikova kombinacija. Mazdin dizel ima 2,2 litra delovne prostornine, zmore nekoliko manj, 150 KM (110 kW), kar pa je še vedno povsem dovolj tudi za bolj dinamično vožnjo (9,7 sekunde do stotice, končna hitrost 201 km/h), ki se je mazda3 ne ustraši. Le pri porabi je bila, tudi zaradi samodejnega menjalnika, bolj žejna, zadovoljila se je s 7,5 litra na 100 kilometrov. A leon je tukaj v rahli prednosti, njegovo podvozje preprosto zmore več, kar ni nič čudnega, saj je tudi celotna filozofija tega avtomobila povsem drugačna kot pri mazdi3. Toda kljub tršemu podvozju ni neudoben, kar je po svoje majhno presenečenje, ki pa bo na obraz potnikov privabilo še dodaten nasmeh. Kot recimo takrat, ko ste po »nesreči« rešili rubikovo kocko.

Cena je spet poglavje, v katerem ima leon FR z vso svojo bogato opremo (žarometi LED, sprednja športna sedeža FR v kombinaciji tkanine in usnja, ABS, ESP, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, tempomat, klimatska naprava, potovalni računalnik...) določeno prednost. Stane namreč sprejemljivih 22.393 evrov, mazda3 revolution pa s prav tako bogato opremo, ki na primer premore še sistem za izogibanje trku, in samodejnim menjalnikom stane 24.790 evrov. Več pa v sklepu.